F2C z angielskiego, skrót od wyrażenia factory-to-consumer «rodzaj relacji handlowej opartej na bezpośredniej transakcji między producentem towaru a nabywcą z pominięciem łańcucha pośredników» W tym modelu biznesowym konsumenci mają możliwość nabywania dużych ilości towaru bezpośrednio od producenta (prosto z fabryki, z zakładu wytwórczego).
Korzyści z wykorzystania modelu F2C
Zalety F2C:
brak pośredników,
niższa cena końcowa,
rozpoznawalność marki,
bezpośredni feedback klientów,
mniejszy indywidualny ślad węglowy.
Obciążenie modelem F2C:
organizacja sprzedaży,
rozbudowanie działu kontaktu z klientem (ostatecznym nabywcą),
logistyka (krótki termin dostawy) i magazynowanie.
Od producenta wprost do konsumenta
Przykład F2C: firma Transteel, producent mebli biurowych przeznaczonych bezpośrednio dla konsumentów (materiały firmowe)
B2B
z angielskiego, skrót od wyrażenia business-to-business «rodzaj relacji biznesowej między firmami» Model biznesu B2B może dotyczyć ze świadczeniem usług lub być związany z dostarczaniem produktów. B2C
z angielskiego, skrót od wyrażenia business-to-consumer, business-to-client «rodzaj relacji biznesowej między firmami a klientami indywidualnymi». Obecnie ten kontakt zdominował handel za pośrednictwem Internetu, czyli e-commerce. C2C
z angielskiego, skrót od wyrażenia consumer-to-consumer «rodzaj relacji rynkowej opierającej się na kupnie/sprzedaży dóbr lub usług między klientami indywidualnymi przy wykorzystaniu platformy umożliwiającej przeprowadzenie transakcji lub za pośrednictwem innego instrumentu sprzedażowego oferowanego przez firmę zewnętrzną». dropshipping
z angielskiego «sprzedaż towarów zakładająca przeniesienie procesu wysyłki ze sprzedawcy na dostawcę, hurtownię, producenta» Prowadzenie sklepu internetowego wykorzystującego handlowy model dropshippingowy polega na zbieraniu zamówień od klientów. Realizacją wysyłki w dropshippingu zajmuje się dostawca towaru.
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.