dropshipping z angielskiego «sprzedaż towarów zakładająca przeniesienie procesu wysyłki ze sprzedawcy na dostawcę, hurtownię, producenta» Prowadzenie sklepu internetowego wykorzystującego handlowy model dropshippingowy polega na zbieraniu zamówień od klientów. Realizacją wysyłki w dropshippingu zajmuje się dostawca towaru.
Zalety dropshippingu
Dropshipping zapewnia płynność finansową sklepu internetowego i oszczędności z powodu obsługi magazynowania towarów. Ten model biznesowy stosowany jest często także przy oferowaniu produktów wielkogabarytowych
Korzyści dropshippingu
niskie koszty rozpoczęcia i prowadzenia działalności firmy z zakresu e-commerce,
terminowość i szybka realizacja dostawy przy doskonale działającej komunikacji między podmiotami biznesowymi,
uwolnienie zasobów firmy (ludzkich, finansowych itd.) w celu wykorzystania ich w innych obszarach działalności i rozwoju firmy.
Wady dropshippingu
relatywnie niższa marża,
niezadowolenie klienta związane z nieterminowością dostaw lub z brakami magazynowymi,
ograniczone działania brandingowe sklepu internetowego – nie najlepsze środowisko do budowania silnej marki,
utrudnienia w bezpośrednim kontakcie z klientem w procesie dostawy towaru,
możliwość przejęcia klientów przez inny podmiot, np. dostawcę.
Dropshipping praktyczne wskazówki
Dropshipping - co to jest? Jak zacząć? Czy jest opłacalny?
10 Things to Do BEFORE Dropshipping (AVOID Beginner Mistakes) - na przykładzie platformy AliExpress
B2C
z angielskiego, skrót od wyrażenia business-to-consumer, business-to-client «rodzaj relacji biznesowej między firmami a klientami indywidualnymi». Obecnie ten kontakt zdominował handel za pośrednictwem Internetu, czyli e-commerce. marketplace
z angielskiego rynek, targ «rodzaj internetowej platformy sprzedażowej, która zapewnia dostęp do zróżnicowanego i obszernego rynku towarów i usług oferowanych przez wiele podmiotów gospodarczych; typ wielokanałowego handlu elektronicznego». platforma e-commerce
«oprogramowanie umożliwiające zarządzanie sklepem internetowym» Platformy e-commerce pozwalają użytkownikowi na umieszczanie bądź usunięcie oferowanych towarów lub usług, wprowadzanie opisu, aktualizację stanów magazynowych, pełną obsługę transakcji, zarządzanie procesem wysyłki, a także zapewniają kontakt z klientem, umożliwiają prowadzenie rozbudowanego marketingu e-commerce: m.in. blog, promocje, rekomendacje, SEO itd. sklep internetowy «serwis internetowy oferujący sprzedaż produktów i usług online» zob. też ◦ e-sklep, ◦ e-shop.;
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.