C2C z angielskiego, skrót od wyrażenia consumer-to-consumer «rodzaj relacji rynkowej opierającej się na kupnie/sprzedaży dóbr lub usług między klientami indywidualnymi przy wykorzystaniu platformy umożliwiającej przeprowadzenie transakcji lub za pośrednictwem innego instrumentu sprzedażowego oferowanego przez firmę zewnętrzną».
Dlaczego kupujący korzystają z C2C?
Zalety relacji C2C:
dostępność (zakupy na żądanie),
zaktualizowane strony internetowe z danymi,
bezpośrednia sprzedaż produktów innym konsumentom gwarantuje większe zyski,
niskie koszty transakcji,
bezpośrednie relacje (łatwiejsza i szybsza komunikacja między sprzedawcą i klientem).
Podstawowe zagrożenia C2C:
niższy stopień bezpieczeństwa płatności,
możliwość oszustwa,
niezadowalająca jakość produktów z powodu braku kontroli.
C2C w sieci i w formie tradycyjnej
Platformy sprzedażowe zapewniają możliwość dokonania transakcji, np. w formie aukcji, komunikacji między klientami, pozostawiania informacji przez klientów i sprzedawców, np. na forach, w postaci sformalizowanej oceny produktu, kontaktu, ocen jakości obsługi itp.
B2B
z angielskiego, skrót od wyrażenia business-to-business «rodzaj relacji biznesowej między firmami» Model biznesu B2B może dotyczyć ze świadczeniem usług lub być związany z dostarczaniem produktów. B2C
z angielskiego, skrót od wyrażenia business-to-consumer, business-to-client «rodzaj relacji biznesowej między firmami a klientami indywidualnymi». Obecnie ten kontakt zdominował handel za pośrednictwem Internetu, czyli e-commerce. B2E
z angielskiego, skrót od wyrażenia business-to-employee «rodzaj komunikacji wewnątrzfirmowej usprawniającej jej funkcjonowanie z elementami komercyjnymi w postaci handlu elektronicznego wykorzystującego wewnętrzną sieć firmową, która umożliwia firmom dostarczanie produktów i/lub usług swoim pracownikom». Firmy wykorzystują sieci B2E do automatyzacji procesów firmowych związanych z pracownikami.
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.