Zapoznaj się z metodami zwiększenia sprzedaży w sklepie. Obejmują one proces związany ze sprzedażą, dotarciem do nowych klientów, seo i reklamę w internecie.
Poznaj 12 sprawdzonych sposobów, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Praktyczne porady, które możesz zacząć wprowadzać już dzisiaj.
Jak zwiększyć sprzedaż online?
Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.
Niezależnie od tego, jaki sklep prowadzimy, zwiększenie sprzedaży można podzielić na 3 obszary, ktore wpływają na końcowy wynik:
Warto zbudować własną listę elementów do każdego z punktów i podzielić na mniejsze zadania, które łatwiej jest zrealizwować i mierzyć. Poniżej 12 sposobów na to, by zdobyć nowych klientów i zachęcić ich do zakupów w sklepie internetowym.
To pierwszy i najważniejszy element, który jest bardzo często niedoceniany. Można go też szybko i w prosty sposób dodać do swojej strony.
Zachowania klientów zmieniają się i aby zapewnić wygodny kontakt w sklepie, nie wystarczy już email i telefon. Kluczowym elementem dla wielu odwiedzających stał się czat online, gdzie mogą zadać pytania, poszukać pomocy lub porady w sprawie zakupu.
Przykłady czatów online:
Jeśli sklep ma profile w mediach społecznościowych, to dodać je do swoich kanałów komunikacji.
Ruch organiczny do sklepu z wyszukiwarek jest bardzo ważny, ale przed podjęciem jakichkolwiek zmian, trzeba w odpowiedniej kolejności zaplanować działania.
Należy rozdzielić SEO na 2 elementy:
W pierwszej kolejności musimy zadbać o to, żeby strona była poprawna od strony technicznej, gdyż to jest bilet do tego, aby wyszukiwarki mogły odwiedzić naszą stronę i poprawnie odczytać treść.
Techniczne aspekty SEO
Co można szybko i łatwo usprawnić?
Treści i content marketing
Warto zdawać sobie sprawę, że wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania nie zależy tylko od treści na stronie, ale w znacznym stopniu od rankingu domeny.
W pierwszej kolejności należy skupić się na pozycjonowaniu strony dla dłuższych słów kluczowych (zawierających od 3-5 słów). Gdy uda się uzyskać dobre wyniki dla takich wyrażeń, wtedy można wybrać krótsze słowa kluczowe o wyższej konkurencyjności.
Przygotowując opis produktu lub wpis na blogu najważniejszym kryterium oceny jest to, czy treśc na stronie pasuje do zapytania z wyszukiwarki. Dlatego przed jego napisaniem warto wypisać od kilku do kilkunastu słów kluczowych powiązanych z produktem i ująć je w treści. Im bardziej naturalnie, tym lepiej.
Niezależnie od tego czy sklep już się reklamuje, czy dopiero zaczyna przygodę z reklamą, warto zrobić przegląd swoich działań i planów marketingowych w tym obszarze.
Kluczem do sukcesu jest odpowiedni przekaz, dla odpowiednich osób, w odpowiednim czasie, gdyż nawet najlepsza reklama pokazana złym odbiorcom, nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.
Idelanie obrazuje to sytuacja, w której wchodzimy do sali, gdzie jest zebrana pewna grupa osób. Pytamy “Kto jest głodny, niech podniesie rękę”. Teraz możemy zaprosić ich do naszej restauracji. To jest nasza grupa docelowa. To ich szukamy.
Dlatego zanim zaczniemy planować kampanie reklamowe, warto poświęcić czas, by dokładnie opisać, kto jest naszym klientem, jakie są jego preferencje, czym się interesuje, gdzie można go znaleźć. Nie zapominajmy zapytać “Kto jest głodny”:)
Od czego zacząć?
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest dodanie kampanii związanej z marką sklepu w sieci wyszukiwania Google. Wielu klientów traktuje wyszukiwarkę Google, jako narzędzie nawigacyjne i wpisuje nazwę sklepu lub adres w polu wyszukiwania. Taka forma reklamy jest bardzo skuteczna i premiowana przez algorytm wyszukiwania. Poza tym, jeśli my tego nie zrobimy, zrobi to nasza konkurencja.
Wykorzystaj remarketing
Jeśli ktoś trafił na naszą stronę, możemy wyświetlić mu swoje reklamy w kampaniach remarketingowych. Można je zdefiniować w prosty sposób zarowno na Facebooku, jak i w Google AdWords. Takie kampanie są dużo tańsze niż reklama dla nowych klientow i dużo skuteczniejsze.
Odśwież reklamy
Jeśli już reklamujesz się na Facebooku lub Google i masz takie same reklamy dłużej niż 3 miesiące, to idealny moment, by pokazać coś nowego. Jeśli pokazujemy klientom ciągle te same reklamy, ich skuteczność spada.
Inne platformy reklamowe i ADS Tracker
Reklamuj się na innych platformach. Wyszukaj nowe miejsca do reklamowania się i nie martw się o raporty wejść i sprzedaży z reklam na nowej platformie. To wszystko zapewni Ci ADS Tracker, ktory jest w standardowej wersji sklepu internetowego SOTESHOP. Nie musisz ufać danym z innej firmy, ADS Tracker dostarczy Ci pełny raport z całej platformy lub poszczególnych kampanii i reklam.
Co to jest ADS Tracker? To system stworzony przez firmę SOTE, który pozwala na mierzenie skuteczności dowolnych linków prowadzących do sklepów. Posiada obsługę platform reklamowych Google, Facebook, ale możesz też dodawać nowe platformy i grupować reklamy w kampaniach.
Jak działa ADS Tracker?
Kiedy ktoś wchodzi na stronę sklepu, system zapamiętuje wizytę klienta i będzie potrafił ją rozpoznać nawet do 180 dni. Jeśli w tym czasie klient zrobi zakupy w sklepie lub wejdzie dodatkowo z innej reklamy, to w zamówieniu pojawi się dokładna droga, jaką przebył klient i z jakich reklam odwiedzał sklep. To idealne uzupełnienie dla raportów platform reklamowych.
Co więcej system bardzo dobrze rozpoznaje zachowania klientów takie, jak zamknięcie przeglądarki, zmianę urządzenia, czy połączenia. Jak to robi? To nasz mały sekret:)
Duże sklepy internetowe i agencje marektingowe korzystają z bardzo drogich integracji z systemami typu “click database”, które zapamiętują zachowania klientów, my dajemy takie rozwiązanie w standardzie, bez żadnych dopłat.
Dzięki Ads Tracker możesz podejmować lepsze decyzje i możesz reklamować się, gdzie tylko chcesz. Nawet jak udostępnisz link na stronie partnera, będziesz widzieć wejścia i sprzedaż dokładnie z tego miejsca.
Landing pages - to strony, na które kierujemy klientów np. z reklam. Może to być strona główna sklepu internetowego, strona kategorii, karta produktu lub artykuł na blogu.
Taką stronę powinniśmy traktować jako pierwszą stronę, jaką widzi klient i dlatego powinna zwierać trochę więcej informacji.
Jeśli wykorzystyjemy landing page jako kartę produktów to:
Jeśli landing page dotyczy wpisu na blogu to:
Dobrą metodą dotarcia do nowych klientów jest dodanie produktów w serwisach sprzedażowych takich jak: Google Shopping, Allegro, Ceneo, sklep na Facebooku i wielu innych.
Możesz do każdego serwisu udpostępniać wybrane produkty lub dodać je wszystkie na raz. Jeśli ktoś wejdzie do Twojego sklepu i złoży zamówienie, ADS tracker rozpozna platformę i doda informację zarówno w zamówieniu, jak i raporcie sprzedaży z danej platformy.
Zobacz listę integracji SOTESHOP
Numer 10 musi być wyjątkowy:) I jest. Piękne zdjęcia zwiększają zainteresowanie produktami i pozytywnie wpływają na sprzedaż, jednak to video jest królem. Dlatego warto dodać galerię video na karcie produktu, by zainteresować klienta i lepiej przedstawić ofertę.
Video wcale nie musi być trudne do nagrania i nie musi obciążać strony. W SOTESHOP udało nam się połączyć piekną prezentację i szybkośc działania. Wystarczy dodać kilka filmów mających 5-10s zrobionych telefonem, a klienci to docenią.
Dla niektorych sklepów, np. z branzy modowej lub z rękodziełem, produkty z video mogą okazać się przełomowe. To funkcja, którą na pewno warto sprawdzić.
Przykład produktu z video: Sklep moda
Na porzucone koszyki warto spojrzeć trochę inaczej. Jako na grupę klientów, których łatwiej namówić na złożenie zamówienia. Dodawanie produktów do koszyka, bez dokonania zakupów, jest naturalne i może dotyczyć nawet około 60% klientów.
Możemy wykorzystać np. reklamy Facebooka, aby skierować reklamę właśnie do tych osób lub dodatkowo przypomnieć się w remarketingu.
W zależności od sklepu, czas od pierwszej z wizyt do zakupu, może wynosić wiele dni i to, że ktoś od razu nie złożył zamówienia, nie oznacza, że nie zostanie naszym klientem w przyszłości.
Tutaj z pomocą kolejny raz przychodzi ADS Tracker. Jeśli w sklepie średni czas od pierwszej wizyty w sklepie do złożenia zamówienia wynosi więcej niż 7 dni, to ADS tracker przyda się tym bardziej, gdyż raporty z zewnętrznych platform reklamowych są ograniczone tylko do 7 dni. Z ADS Trackerem można ustawić raportowanie sprzedaży od 30 aż do 180 dni od wizyty klienta.
Jedną z największych zalet newslettera jest to, że dane tam zebrane są Twoje. Sam podejmujesz decyzje, kiedy i jak je wykorzystać.
Newsletter to bardzo skuteczne narzędzie sprzedaży, ale należy pamiętać o kilku prostych zasadach i informacjach, które mogą być przydatne.
Warto dodać materiały z newslettera w reklamie remarketingowej. Dotrzesz w ten sposób z informacją do tych, którzy nie otworzyli newslettera i tych, którzy się na niego nie zapisali, ale byli na Twojej stronie.
Wykorzystaj ADS Tracker do raportowania wejść i zamówień klientów z newslettera. Niezależnie od tego, z jakiego systemu korzystasz.
Rabaty i promocje otaczają nas ze wszystkich stron. Bardzo często nie chodzi tylko o cenę, ale także o to, jaki przekaz stoi za rabatem.
Jeśli dajemy rabaty każdemu, jego wartość jest niewielka i maksymalnie wynosi tyle, ile zaoszczędzona kwota, ale kiedy dajemy je w podziękowaniu, doceniając klienta, jego wartość znacząco wzrasta. Wtedy to nie tylko rabat, ale także zadowolenie klienta, który czuje się doceniony i chętniej wróci do naszgo sklepu. Zadowoleni klienci chętniej polecają sklep i tak w kółko:)
Wykorzystaj promocje, rabaty, kupony rabatowe, aby zachęcić klienta do kolejnych zakupów. Doceniaj klientów, którzy u Ciebie zamawiają kolejny raz. Dostosuj termin ważności rabatów do specyfiki swojej oferty.
Social media to nie tylko meijsce na udostępnianie treści, ale także nowa metoda komunikacji z klientem. Tutaj dyskusje toczą się nie tylko w prywatnych wiadomościach, ale także w komentarzech pod postami, filmami, wydarzeniami. Social media to także część content marketingu.
Sklep internetowy powinien pojawić się (minimum) na platformach:
Osoby, które nas obserwują i komentują, budują społeczność wokół naszego sklepu, a ich opinie są ważne dla wielu kupujących.
Nie musimy wrzucać postów i filmów codziennie, możmy dodawać je np. raz na tydzień, ale w pierwszej kolejności musimy być na danej platformie, tak by klienci mogli nas tam znaleźć.
Kiedy klient trafia na twoją stronę i chce dokonać skupu, często szuka potwierdzenia, że sklep jest godny zaufania, a produkt jest dobrej jakości.
To jest moment, w którym trzeba klienta przekonać. To jeden krok do złożenia zamówienia, a naszym celem jest eliminacja obaw klienta, by to zamówienie dokończył.
Dlatego warto czytelnie przedstawic informacje o dostawach, zwrotach, gwarancji. Pokazać i wyróżnić najlepsze opinie innych klientów o produkcie czy sklepie. Można do tego wykorzystać recenzje w programie sklepu lub dodać linki serwisów społecznościowych.
Dobrą metodą jest wykorzystanie opinii klientów w reklamie lub promowanie postów, np. na Facebooku, ktore mają dużą ilość polubień i komentarzy.
Nie ma jednego uniwersalnego sposobu na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, ale mając dobry plan, wiedzę i dobre narzędzia, możemy skuteczniej konkurować na rynku internetowym. Podjmując działania merketingowe, mierzmy ich skuteczność i dokonujmy analizy, by podejmować lepsze decyzje. Budujmy zaufanie wśród klientów i dbajmy o wiarygodność naszego sklepu. To się zawsze opłaca.
Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.
Powiązane strony