Reklama sklepu internetowego. Jak zacząć? 9 pytań i odpowiedzi.

15/01/2020

Reklamowanie sklepu internetowego trzeba zacząć od dobrego zrozumienia, jak działają reklamy na Facebooku i Google. Niezależnie od tego, czy robimy to sami, czy zlecamy reklamę zewnętrznej firmie, wiedza ta jest niezbędna, by skuteczniej się reklamować.

Reklama sklepu internetowego

Dowiedz się, jak rozpocząć reklamę w internecie. 9 odpowiedzi na często zadawane pytania.

  1. Facebook czy Google?
  2. Od czego zacząć?
  3. Reklamować się samemu czy wynająć agencję?
  4. Ile musimy czekać na wyniki?
  5. Jak dotrzeć do klientów konkurencji?
  6. Czy systemy reklamowe "uczą się"?
  7. Banery reklamowe czy video?
  8. Gdzie wyświetlają się reklamy Facebooka?
  9. Gdzie wyświetlają się reklamy Google?

1. Facebook czy Google?

Odpowiedź jest prosta: Facebook i Google. Połączenie reklamy w tych dwóch największych sieciach reklamowych Facebooka i Google daje najlepsze rezultaty. Nie należy ograniczać się tylko do jednej z nich.

2. Od czego zacząć?

Jeśli nie mamy żadnych reklam, to powinniśmy zacząć od remarketingu, czyli reklamy do osób, które odwiedziły naszą stronę. Dodając kolejne reklamy, które docierają nowych klientów, za każdym razem, kiedy ktoś wejdzie na naszą stroę, automatycznie otrzyma reklamę remarketingową.

Dobrą praktyką jest dodanie reklam na Facebooku i następnie przeniesienie podobnej logiki reklam na Google Ads. Nieprzypadkowo Facebook jest jako pierwszy, gdyż zarządzanie reklamami na Facebooku jest łatwiejsze.

3. Reklamować się samemu czy wynająć agencję?

Niezależnie, czy sami definiujemy reklamy czy wynajmujemy agencję marektingową, musimy znać się na reklamie chociaż w podstawowym zakresie. Jeśli nic nie wiemy o reklamach i chcemy, by ktoś inny od zera poznał się na naszej branży, mamy duże szanse, że zobaczymy wysokie słupki wykresów i bardzo niskie wyniki sprzedaży. Jeśli chcemy, by nasze reklamy były spójne w obu sieciach reklamowych Facebooka i Google, powinniśmy powierzyć definiowanie ich tym samym osobom.

Jeśli mamy taką możliwość, warto zarządzać reklamami we własnym zespole.

4. Ile musimy czekać na wyniki?

Jeśli zaczynamy reklamowanie się w internecie, nie możemy oczekiwać wyników od razu. Potrzebny jest odpowiedni czas, by nasza kampania reklamowa była skuteczna. To okres kiedy uczymy się, jak dotrzeć do odpowiednich klientów, jaka reklama jest najskutecznijesza, jak optymalizować i skalować kampanię.

Potrzebne są 2 tygodnie by móc ocenić pierwsze wyniki reklamy. To okres technicznego uruchamiania reklamy (od 5-7 dni) i czas zbierania pierwszych danych.

Warto planować reklamy na okres kilku miesięcy lub dłużej.

5. Jak dotrzeć do klientów konkurencji?

Nie można dokładnie wytypować osób, które odwiedziły inną stronę, ale można skierować reklamę do grupy potencjalnych klientów, które są zainteresowane daną stroną, podstroną lub tematem (Custom Intent). Grupa taka będzie poszerzona przez Google i nie będzie tak precyzyjna jak remarketing, ale to jest dobra metoda określenia grupy docelowej.

6. Czy systemy reklamowe "uczą się"?

Nie tylko my się uczymy, ale uczą się systemuy reklamowe Facebooka i Google. O tym, jakie reklamy i komu się pojawią, decydują nasze ustawienia, ale w dużej mierze decyzje podejmowane są przez systemy sztucznej inteligencji, które zarządzają reklamami, zarówno na Facebooku, jak i w Google. Aby te systemy dobrze działaly, musimy im cały czas dostarczać dane. Każde przerwanie reklamowania obniża skuteczność kampanii, dlatego warto zachować ciągłość.

7. Banery reklamowe czy video?

Reklama video jest najskuteczniejszą reklamą zarówno na Facebooku, jak i w Google (YouTube), ale jeśli dopiero zaczynamy, warto zacząć od banerów reklamowych. Jeśli dodajmy nową reklamę w sieci Facebooka, najlepiej dodać video w formacie 1:1, jeśli reklamujemy się na YouTube wykorzystajmy najpopularniejszy format 1:91:1. Video zawsze powinno być w formacie HD, ale nie musi być to 4K (jeszcze).

Docelowo powinniśmy mieć zarówno reklamy w postaci banerów, jak i video.

8. Gdzie wyświetlają się reklamy Facebooka?

Sieć Facebooka obejmuje obejmuje wiele platform. Dodając reklamy w menedżerze reklamy FB, możemy dotrzeć do wszystkich razem.

Sieć Facebooka:

  • Facebook
  • Instagram
  • Sieć partnerska np. reklamy na stronach i w aplikacjach.
  • Messenger
  • Whats App

9. Gdzie wyświetlają się reklamy Google?

Sieć Google jest największą siecią reklamową w internecie. Obejmuje:

  • Wyniki wyszukiwania w Google
  • Google Shopping
  • YouTube
  • Sieć partnerska np. reklamy na stronach i w aplikacjach.

Podsumowanie

Warto reklamować się w internecie, zarówno na Facebooku, jak i w Google. Jeśli nie reklamujesz się w żadnej sieci, nie czekaj i zacznij już dzisiaj. Dowiedz się, jak zacząć i dodać reklamę na Facebooku.


Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Powiązane strony

Czy moja reklama sklepu jest skuteczna? Reklama w Google i na Facebooku.

Czy moja reklama sklepu jest skuteczna? Reklama w Google i na Facebooku.

04/11/2020
Jest wiele metod oceniania skuteczności reklamy i składa się na to wiele parametrów, jednak jeden z elementów tej układanki jest szczególnie ważny - odpowiedź na pytanie: czy klient, składając zamówienie, wszedł do sklepu z reklamy?
Jak pozyskać klientów w sklepie internetowym?  7 najważniejszych kanałów wejść.

Jak pozyskać klientów w sklepie internetowym? 7 najważniejszych kanałów wejść.

27/05/2020
Kluczowym elementem zdobycia klientów w sklepie internetowym jest pozyskanie wejść na stronę. Zrozumienie, jakimi kanałami klienci docierają do sklepu, pozwoli na skuteczniejszą reklamę i lepszą optymalizację stron sklepu online. 7 głównych kanałów, dzięki którym pozyskujemy wejścia do sklepu internetowego.
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. 12 sprawdzonych sposobów od SOTE.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. 12 sprawdzonych sposobów od SOTE.

11/10/2021
Zapoznaj się z wybranymi metodami zwiększenia sprzedaży w sklepie. Obejmują ogólny proces związany ze sprzedażą w internecie i dotarciem do nowych klientów. Poznaj 12 sprawdzonych sposobów, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Praktyczne porady, które możesz zacząć wprowadzać już dzisiaj.