Reklamowanie sklepu internetowego trzeba zacząć od dobrego zrozumienia, jak działają reklamy na Facebooku i Google. Niezależnie od tego, czy robimy to sami, czy zlecamy reklamę zewnętrznej firmie, wiedza ta jest niezbędna, by skuteczniej się reklamować.
Dowiedz się, jak rozpocząć reklamę w internecie. 9 odpowiedzi na często zadawane pytania.
Odpowiedź jest prosta: Facebook i Google. Połączenie reklamy w tych dwóch największych sieciach reklamowych Facebooka i Google daje najlepsze rezultaty. Nie należy ograniczać się tylko do jednej z nich.
Jeśli nie mamy żadnych reklam, to powinniśmy zacząć od remarketingu, czyli reklamy do osób, które odwiedziły naszą stronę. Dodając kolejne reklamy, które docierają nowych klientów, za każdym razem, kiedy ktoś wejdzie na naszą stroę, automatycznie otrzyma reklamę remarketingową.
Dobrą praktyką jest dodanie reklam na Facebooku i następnie przeniesienie podobnej logiki reklam na Google Ads. Nieprzypadkowo Facebook jest jako pierwszy, gdyż zarządzanie reklamami na Facebooku jest łatwiejsze.
Niezależnie, czy sami definiujemy reklamy czy wynajmujemy agencję marektingową, musimy znać się na reklamie chociaż w podstawowym zakresie. Jeśli nic nie wiemy o reklamach i chcemy, by ktoś inny od zera poznał się na naszej branży, mamy duże szanse, że zobaczymy wysokie słupki wykresów i bardzo niskie wyniki sprzedaży. Jeśli chcemy, by nasze reklamy były spójne w obu sieciach reklamowych Facebooka i Google, powinniśmy powierzyć definiowanie ich tym samym osobom.
Jeśli mamy taką możliwość, warto zarządzać reklamami we własnym zespole.
Jeśli zaczynamy reklamowanie się w internecie, nie możemy oczekiwać wyników od razu. Potrzebny jest odpowiedni czas, by nasza kampania reklamowa była skuteczna. To okres kiedy uczymy się, jak dotrzeć do odpowiednich klientów, jaka reklama jest najskutecznijesza, jak optymalizować i skalować kampanię.
Potrzebne są 2 tygodnie by móc ocenić pierwsze wyniki reklamy. To okres technicznego uruchamiania reklamy (od 5-7 dni) i czas zbierania pierwszych danych.
Warto planować reklamy na okres kilku miesięcy lub dłużej.
Nie można dokładnie wytypować osób, które odwiedziły inną stronę, ale można skierować reklamę do grupy potencjalnych klientów, które są zainteresowane daną stroną, podstroną lub tematem (Custom Intent). Grupa taka będzie poszerzona przez Google i nie będzie tak precyzyjna jak remarketing, ale to jest dobra metoda określenia grupy docelowej.
Nie tylko my się uczymy, ale uczą się systemuy reklamowe Facebooka i Google. O tym, jakie reklamy i komu się pojawią, decydują nasze ustawienia, ale w dużej mierze decyzje podejmowane są przez systemy sztucznej inteligencji, które zarządzają reklamami, zarówno na Facebooku, jak i w Google. Aby te systemy dobrze działaly, musimy im cały czas dostarczać dane. Każde przerwanie reklamowania obniża skuteczność kampanii, dlatego warto zachować ciągłość.
Reklama video jest najskuteczniejszą reklamą zarówno na Facebooku, jak i w Google (YouTube), ale jeśli dopiero zaczynamy, warto zacząć od banerów reklamowych. Jeśli dodajmy nową reklamę w sieci Facebooka, najlepiej dodać video w formacie 1:1, jeśli reklamujemy się na YouTube wykorzystajmy najpopularniejszy format 1:91:1. Video zawsze powinno być w formacie HD, ale nie musi być to 4K (jeszcze).
Docelowo powinniśmy mieć zarówno reklamy w postaci banerów, jak i video.
Sieć Facebooka obejmuje obejmuje wiele platform. Dodając reklamy w menedżerze reklamy FB, możemy dotrzeć do wszystkich razem.
Sieć Facebooka:
Sieć Google jest największą siecią reklamową w internecie. Obejmuje:
Warto reklamować się w internecie, zarówno na Facebooku, jak i w Google. Jeśli nie reklamujesz się w żadnej sieci, nie czekaj i zacznij już dzisiaj. Dowiedz się, jak zacząć i dodać reklamę na Facebooku.
Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.
Powiązane strony