ADS tracker - to aplikacja, która pozwala na raportowanie sprzedaży z reklam. Jakie ma zalety? Czy jest dla mnie? Czym różni się od raportów Google i Facebooka? Pytania i odpowiedzi.
Przeczytaj artykuł o nowej aplikacji: ADS Tracker. Mierzenie skuteczności reklamy
Zalecamy zainstalowanie ADS Trackera w każdym sklepie, który korzysta z reklam Google, Facebooka lub udostępnia linki do sklepu na innych stronach. Dzięki pełnej integracji z oprogramowaniem sklepu, zawiera on informacje, które są niedostępne dla zewnętrznych serwisów.
Najkrócej - mierzenie skuteczności reklamy będzie bardzo utrudnione i w raportach będzie brakować połowy danych konwersji.
Firma Apple wprowadza w systemie iOS14 ograniczenia, które spowodują zmianę działania popularnych platform reklamowych, w tym Google i Facebooka. Dotyczyć one będą wszystkich użytkowników. Szacuje się, że zauważalny będzie spadek raportowanych konwersji w okolicach 40-60%. Zmiany mogą się pojawić w każdym momencie. Na dzień 2021-03-10 firma Apple nie podała jeszcze dokładnej daty wprowadzenia ograniczeń.
Najważniejsze różnice:
Zobacz porównanie opcji reklam ADS Trackera, Google i Facebooka w opisie produktu: ADS Tracker
Nie. Raporty ADS Trackera są uzupełnieniem danych dostępnych na platformach Google i Facebooka. Zalecamy porównywanie danych z różnych platform, w szczególności danych konwersji.
Platformy, podobnie jak kampanie, pozwalają na grupowanie linków do reklam. Możemy dodać np. 10 linków, które udostępniamy partnerom. Jeśli ktoś wejdzie z takiego linku i dokona zakupu, to informacja ta pojawi się zamówieniu i w raportach.