Youtuber 1. «twórca materiałów audiowizualnych zamieszczanych w serwisie internetowym YouTube bądź osoba transmitująca bezpośrednio przekaz audiowizualny, najczęściej wraz z komentarzem na żywo», 2. «osoba prowadząca profesjonalnie lub amatorsko aktywność publikacyjną w serwisie YouTube, najczęściej lokująca produkty, usługi we własnych materiałach audiowizualnych w celach marketingowych, np. promocja, reklama zleceniodawcy».
Serwis YouTube jako narzędzie marketingowe
Jakie działania youtubera przynoszą dochody:
liczba wyświetleń w serwisie (dochody z ukazujących się w kanale youtubera reklam, średnia za 1000 wyświetleń, tzw. CPM – z ang. cost per mille),
płatne lokowanie produktów i usług,
uczestnictwo w zorganizowanym przez zleceniobiorcę wydarzeniu,
post sponsorowany na portalu typu social media, np. Instagram, Facebook.
Jak i ile zarabia się na YouTube?
TOP 20 największych Youtuberów w Polsce (2012-2020)
Zalety korzystania z usług youtuberów
Youtuber to człowiek! Ludzie słuchają innych, patrzą im w oczy, interpretują nie tylko słowa, ale również przekaz multimodalny: mimikę, gesty, barwę głosu, melodię mowy, akcenty itd.
Możliwość łatwego dotarcia ze swoim produktem do właściwej grupy docelowej – np. jeśli sprzedajesz szkicowniki, kredki, ołówki, węgielki dla zapalonych rysowników, to bezpośrednio dotrzesz do tej grupy hobbystów przez popularnego youtubera publikującego filmy na temat techniki rysowania, szkicowania.
We współczesnych społeczeństwach miejsce autorytetów zajmują ludzie rozpoznawalni. Rozpoznawalność innych może wpływać na Twoją reputację, postrzeganie Twojej marki, firmy.
Prowadzenie aktualizowanych do potrzeb rynku kampanii reklamowych staje się prostsze. Przełożenie wyników badań feedbackowych i analizy statystyk związanych z serwisem YouTube na zmiany prowadzenia komunikacji reklamowej nie wymaga przyjmowania nowych koncepcji rozbudowanych strategii marketingowych – jest szybkie i odpowiada zmianom w przestrzeni odbiorcy.
bloger
z angielskiego blogger «osoba prowadząca pamiętnik internetowy (blog)». Blogi są skategoryzowanymi, otagowanymi i zwykle zarchiwizowanymi tekstami, tzw. wpisami, opublikowanymi na stronie internetowej w powtarzalnym layoucie, niekiedy połączeniem tekstu z grafiką, zdjęciami, rzadko z materiałami video. Najczęściej kolejne wpisy umożliwiają wprowadzanie komentarzy przez czytelników bloga. influencer
«osoba posiadająca zdolność wpływania na potencjalnych nabywców produktu lub usługi poprzez promowanie lub polecanie przedmiotów w mediach społecznościowych». Influencerzy, często opłacani są przez firmy, otrzymują produkty, próbki produktów od zleceniobiorców. Naturalnymi influencerami stają się celebryci, których zachowanie, sposób życia, korzystanie z wybranych brandów, produktów, usług kształtuje potrzeby i zachowania rynku konsumenckiego. vloger
z angielskiego vlogger «twórca materiałów audiowizualnych prezentujący własne opinie, idee, w postaci videodziennika (vloga, videopamiętnika), zamieszczanego w social mediach i serwisach umożliwiających publikowanie autorskich treści, zwłaszcza w serwisie internetowym YouTube». YouTube «serwis internetowy zawierający materiały video, najczęściej z opisem».
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.