Youtuber

Youtuber 1. «twórca materiałów audiowizualnych zamieszczanych w serwisie internetowym YouTube bądź osoba transmitująca bezpośrednio przekaz audiowizualny, najczęściej wraz z komentarzem na żywo», 2. «osoba prowadząca profesjonalnie lub amatorsko aktywność publikacyjną w serwisie YouTube, najczęściej lokująca produkty, usługi we własnych materiałach audiowizualnych w celach marketingowych, np. promocja, reklama zleceniodawcy».

Serwis YouTube jako narzędzie marketingowe

Jakie działania youtubera przynoszą dochody:

  • liczba wyświetleń w serwisie (dochody z ukazujących się w kanale youtubera reklam, średnia za 1000 wyświetleń, tzw. CPM – z ang. cost per mille),
  • płatne lokowanie produktów i usług,
  • uczestnictwo w zorganizowanym przez zleceniobiorcę wydarzeniu,
  • post sponsorowany na portalu typu social media, np. Instagram, Facebook.

Jak i ile zarabia się na YouTube?

TOP 20 największych Youtuberów w Polsce (2012-2020)

Zalety korzystania z usług youtuberów

  • Youtuber to człowiek! Ludzie słuchają innych, patrzą im w oczy, interpretują nie tylko słowa, ale również przekaz multimodalny: mimikę, gesty, barwę głosu, melodię mowy, akcenty itd. 
  • Możliwość łatwego dotarcia ze swoim produktem do właściwej grupy docelowej – np. jeśli sprzedajesz szkicowniki, kredki, ołówki, węgielki dla zapalonych rysowników, to bezpośrednio dotrzesz do tej grupy hobbystów przez popularnego youtubera publikującego filmy na temat techniki rysowania, szkicowania.  
  • We współczesnych społeczeństwach miejsce autorytetów zajmują ludzie rozpoznawalni. Rozpoznawalność innych może wpływać na Twoją reputację, postrzeganie Twojej marki, firmy.  
  • Prowadzenie aktualizowanych do potrzeb rynku kampanii reklamowych staje się prostsze. Przełożenie wyników badań feedbackowych i analizy statystyk związanych z serwisem YouTube na zmiany prowadzenia komunikacji reklamowej nie wymaga przyjmowania nowych koncepcji rozbudowanych strategii marketingowych – jest szybkie i odpowiada zmianom w przestrzeni odbiorcy. 

Bibliografia

Powiązane hasła

bloger z angielskiego blogger «osoba prowadząca pamiętnik internetowy (blog)». Blogi są skategoryzowanymi, otagowanymi i zwykle zarchiwizowanymi tekstami, tzw. wpisami, opublikowanymi na stronie internetowej w powtarzalnym layoucie, niekiedy połączeniem tekstu z grafiką, zdjęciami, rzadko z materiałami video. Najczęściej kolejne wpisy umożliwiają wprowadzanie komentarzy przez czytelników bloga.
influencer «osoba posiadająca zdolność wpływania na potencjalnych nabywców produktu lub usługi poprzez promowanie lub polecanie przedmiotów w mediach społecznościowych». Influencerzy, często opłacani są przez firmy, otrzymują produkty, próbki produktów od zleceniobiorców. Naturalnymi influencerami stają się celebryci, których zachowanie, sposób życia, korzystanie z wybranych brandów, produktów, usług kształtuje potrzeby i zachowania rynku konsumenckiego.
vloger z angielskiego vlogger «twórca materiałów audiowizualnych prezentujący własne opinie, idee, w postaci videodziennika (vloga, videopamiętnika), zamieszczanego w social mediach i serwisach umożliwiających publikowanie autorskich treści, zwłaszcza w serwisie internetowym YouTube».
YouTube «serwis internetowy zawierający materiały video, najczęściej z opisem».
Wybierz literę od której zaczyna się hasło.

Załóż swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Załóż swój sklep