Bloger

bloger z angielskiego blogger «osoba prowadząca pamiętnik internetowy (blog)». Blogi są skategoryzowanymi, otagowanymi i zwykle zarchiwizowanymi tekstami, tzw. wpisami, opublikowanymi na stronie internetowej w powtarzalnym layoucie, niekiedy połączeniem tekstu z grafiką, zdjęciami, rzadko z materiałami video. Najczęściej kolejne wpisy umożliwiają wprowadzanie komentarzy przez czytelników bloga.

Bloger tworzy blog

Bloger pisze internetowy pamiętnik, czyli blog, na którym umieszcza własne przemyślenia, komentarze do rzeczywistości, opisuje powszednie dni swego życia. 

Zalety prowadzenia firmowego bloga i korzystania z usług blogerów

  • Bloger to człowiek! 
  • Czytający podążają za kolejnymi obrazami, zdarzenia ze świata blogera, podobnie jak czytelnik śledzi narrację w opowieści.  
  • Publikowane treści są subiektywne, z mocno zaznaczonym „ja” autorskim, stąd wywołują interakcję, aktywność odbiorców.  
  • Blogi mogą być publikowane cyklicznie, co powoduje nawiązanie relacji, więzi między blogerem a odbiorcami. 
  • Blogowanie może być formą marketingu, w której w tekst bloga wprowadza treści marketingowe zleceniodawcy (np. lokowanie produktu).
  • Blog firmowy jest rodzajem marketingu, w której klient, jako odbiorca, jest obserwatorem uczestniczącym w życiu firmy. 

Przyklady blogów

Przykładowy blog z informacją o produktach firmy: Bezglutenowy blog https://bezglutenowyblog.pl/tymbark 

 

Jak założyć bloga? Wordpress czy Blogger? 7 kroków do własnego bloga 

 

Create a FREE Wordpress Blog in 15 Minutes on Wordpress.com Tutorial for Beginners (english)

 

Przykładowy materiał video przygotowany przez przedsiębiorcę dotyczący prowadzenia bloga firmowego: Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego? [7 POWODÓW] oraz wskazówki od czego zacząć

Bibliografia

Powiązane hasła

blog «dziennik internetowy, polegający na zamieszczaniu na stronie WWW wpisów użytkownika, zwykle wielowątkowych».
szoper z angielskiego shopper 1. «osoba dokonująca zakupów w sklepie», 2. «osoba dokonająca zakupów w sklepie na żądanie, zlecenie klienta».
vloger z angielskiego vlogger «twórca materiałów audiowizualnych prezentujący własne opinie, idee, w postaci videodziennika (vloga, videopamiętnika), zamieszczanego w social mediach i serwisach umożliwiających publikowanie autorskich treści, zwłaszcza w serwisie internetowym YouTube».
Youtuber 1. «twórca materiałów audiowizualnych zamieszczanych w serwisie internetowym YouTube bądź osoba transmitująca bezpośrednio przekaz audiowizualny, najczęściej wraz z komentarzem na żywo», 2. «osoba prowadząca profesjonalnie lub amatorsko aktywność publikacyjną w serwisie YouTube, najczęściej lokująca produkty, usługi we własnych materiałach audiowizualnych w celach marketingowych, np. promocja, reklama zleceniodawcy».
Wybierz literę od której zaczyna się hasło.

Załóż swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Załóż swój sklep