vloger z angielskiego vlogger «twórca materiałów audiowizualnych prezentujący własne opinie, idee, w postaci videodziennika (vloga, videopamiętnika), zamieszczanego w social mediach i serwisach umożliwiających publikowanie autorskich treści, zwłaszcza w serwisie internetowym YouTube».
Vloger tworzy vlog
Vloger zajmuje się tworzeniem internetowego pamiętnika, videodziennika, czyli vloga. Vloger publikuje filmy ze swoimi przemyśleniami, komentarzami do zastanej rzeczywistości, prezentujące aktywność w czasie wolnym (sport, turystyka, kulinaria) lub specjalistycznie opisuje własne zmagania z przedmiotem swoje zainteresowania (np. wędkarstwo, modelarstwo, rękodzielnictwo itp.).
Zalety korzystania z usług vlogerów
Vloger to człowiek! Ludzie słuchają innych, patrzą im w oczy, interpretują nie tylko słowa, ale również przekaz multimodalny: mimikę, gesty, barwę głosu, melodię mowy, akcenty itd.
Oglądających fascynuje życie codzienne lub pasja vlogerów.
Publikowane treści są subiektywne, z mocno zaznaczonym „ja” autorskim, stąd wywołują interakcję, aktywność odbiorców.
Vlogi mogą być publikowane cyklicznie, co powoduje nawiązanie relacji, więzi między vlogerem a odbiorcami.
Vlogowanie może być formą marketingu, w której wykorzystuje się opowieść w formie wideo. Vloger do swego vloga wprowadza treści marketingowe zlecenodawcy (np. lokowanie produktu).
bloger
z angielskiego blogger «osoba prowadząca pamiętnik internetowy (blog)». Blogi są skategoryzowanymi, otagowanymi i zwykle zarchiwizowanymi tekstami, tzw. wpisami, opublikowanymi na stronie internetowej w powtarzalnym layoucie, niekiedy połączeniem tekstu z grafiką, zdjęciami, rzadko z materiałami video. Najczęściej kolejne wpisy umożliwiają wprowadzanie komentarzy przez czytelników bloga. influencer
«osoba posiadająca zdolność wpływania na potencjalnych nabywców produktu lub usługi poprzez promowanie lub polecanie przedmiotów w mediach społecznościowych». Influencerzy, często opłacani są przez firmy, otrzymują produkty, próbki produktów od zleceniobiorców. Naturalnymi influencerami stają się celebryci, których zachowanie, sposób życia, korzystanie z wybranych brandów, produktów, usług kształtuje potrzeby i zachowania rynku konsumenckiego. szoper
z angielskiego shopper 1. «osoba dokonująca zakupów w sklepie», 2. «osoba dokonająca zakupów w sklepie na żądanie, zlecenie klienta». Youtuber
1. «twórca materiałów audiowizualnych zamieszczanych w serwisie internetowym YouTube bądź osoba transmitująca bezpośrednio przekaz audiowizualny, najczęściej wraz z komentarzem na żywo», 2. «osoba prowadząca profesjonalnie lub amatorsko aktywność publikacyjną w serwisie YouTube, najczęściej lokująca produkty, usługi we własnych materiałach audiowizualnych w celach marketingowych, np. promocja, reklama zleceniodawcy».
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.