follow up e-mail «wiadomość wysyłana do klienta bądź potencjalnego klienta w odpowiedzi na jego wcześniejszą aktywność, kierowane do wielu różnych odbiorców po określonej aktywności bądź braku aktywności lub przygotowane okazyjnie podczas realizacji celów strategii marketingowej, zwykle zautomatyzowane przez specjalistyczne oprogramowanie». Wiadomość przypominająca, która ma stanowić kontynuację rozpoczętego wcześniej kontaktu klienta ze sprzedawcą (np. klient kupił produkt, zalogował się na stronie po raz pierwszy, skorzystał z programu, usługi w okresie próbnym, bezpłatnym itp.), jest częścią strategii marketingu internetowego w e-commerce.
Rodzaje wiadomości typu follow up w kontakcie business-to-consumer
Przykładowe wiadomości:
powitalne – wysyłany do nowych klientów w bazie adresowej,
z podziękowaniem,
przypominające o niezrealizowanym koszyku,
dotyczące bezpłatnego okresu próbnego,
związane z działaniami marketingowymi dotyczącymi produktu, marki itp.,
mające na celu badanie satysfakcji klienta.
Follow up e-mail – jak i w jakim celu pisać (po angielsku)
Email Marketing Tutorial: How to Write Follow Up Emails [Tips & Templates]
B2B
z angielskiego, skrót od wyrażenia business-to-business «rodzaj relacji biznesowej między firmami» Model biznesu B2B może dotyczyć ze świadczeniem usług lub być związany z dostarczaniem produktów. B2C
z angielskiego, skrót od wyrażenia business-to-consumer, business-to-client «rodzaj relacji biznesowej między firmami a klientami indywidualnymi». Obecnie ten kontakt zdominował handel za pośrednictwem Internetu, czyli e-commerce. cold e-mail
«wiadomość wysyłana do potencjalnych klientów z określonej grupy docelowej, w formie spersonalizowanej, w celu zaprezentowania firmy, marki produktu, nawiązania kontaktu». Wiadomości typu cold e-mailingowego są narzędziem marketingu w celu pozyskiwania nowych klientów bądź klientów niewykazujących aktywności. Tworzenie i wysyłanie wiadomości e-mail wykorzystuje zautomatyzowane narzędzia informatyczne.
newsletter 1. «wysyłana regularnie wiadomość w postaci seryjnej korespondencji e-mail do wielu adresatów», 2. «informator, biuletyn zawierający treści związane z działalnością, ofertą, serwisem itp. w formie listu elektronicznego wysyłany cyklicznie do jego subskrybentów, mający postać powtarzającego się szablonu, schematu w celu podtrzymania zainteresowania potencjalnych klientów ofertą, serwisem firmy bądź odświeżenia rozpoznawalności marki, firmy, usługodawcy» synonim = ◦ mailing.
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.