Cold e-mail

cold e-mail «wiadomość wysyłana do potencjalnych klientów z określonej grupy docelowej, w formie spersonalizowanej, w celu zaprezentowania firmy, marki produktu, nawiązania kontaktu». Wiadomości typu cold e-mailingowego są narzędziem marketingu w celu pozyskiwania nowych klientów bądź klientów niewykazujących aktywności. Tworzenie i wysyłanie wiadomości e-mail wykorzystuje zautomatyzowane narzędzia informatyczne.

Jak napisać cold e-mail?

Kompozycja wiadomości typu cold e-mail:

  • atrakcyjny temat dla odbiorców z grupy docelowej,
  • część inicjalna zawierająca zwięzłą informację o adresacie,
  • pierwsza część ukazująca wiedzę adresata o tym, kim jest odbiorca, jakie ma potrzeby itp., 
  • druga część informująca odbiorcę o tym, dlaczego otrzymuje tę wiadomość (bez oferty handlowej),
  • część finalna z call to action (CTA).

Współczesny cold e-mail

Cold mailing – jak go dobrze przygotować? | Skuteczny marketing w B2B

Nowoczesne wydanie kampanii coldmailingowych z wykorzystaniem narzędzi automatyzujących

How To Cold Email Clients – Best Cold Email Templates

Tutorial Patricka Danga (w języku angielskim)

Bibliografia

Powiązane hasła

autoresponder «oprogramowanie automatycznie wysyłające wiadomość (autoresponder e-mail) po spełnieniu określonego warunku, np. w celu odpowiedzi na list wysłany w czasie nieobecności użytkownika, w reakcji na zapisanie się na listę mailingową newslettera itp.». Autoresponder może być modułem klienta poczty, a także zewnętrznym programem. W działalności e-commerce wiadomości typu autoresponder e-mail wchodzą w skład zautomatyzowanego procesu pozyskiwania nowych klientów bądź utrzymywania więzi relacyjnej z pozyskanymi wcześniej klientami.
follow up e-mail «wiadomość wysyłana do klienta bądź potencjalnego klienta w odpowiedzi na jego wcześniejszą aktywność, kierowane do wielu różnych odbiorców po określonej aktywności bądź braku aktywności lub przygotowane okazyjnie podczas realizacji celów strategii marketingowej, zwykle zautomatyzowane przez specjalistyczne oprogramowanie». Wiadomość przypominająca, która ma stanowić kontynuację rozpoczętego wcześniej kontaktu klienta ze sprzedawcą (np. klient kupił produkt, zalogował się na stronie po raz pierwszy, skorzystał z programu, usługi w okresie próbnym, bezpłatnym itp.), jest częścią strategii marketingu internetowego w e-commerce.
newsletter 1. «wysyłana regularnie wiadomość w postaci seryjnej korespondencji e-mail do wielu adresatów», 2. «informator, biuletyn zawierający treści związane z działalnością, ofertą, serwisem itp. w formie listu elektronicznego wysyłany cyklicznie do jego subskrybentów, mający postać powtarzającego się szablonu, schematu w celu podtrzymania zainteresowania potencjalnych klientów ofertą, serwisem firmy bądź odświeżenia rozpoznawalności marki, firmy, usługodawcy» synonim = ◦ mailing.
Wybierz literę od której zaczyna się hasło.

Załóż swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Załóż swój sklep