Nowa integracja z Facebookiem. Facebook zaleca aktualizację integracji i zmianę sposobu przesyłania danych o konwersjach (API Konwersji). Bez tej zmiany nie będzie możliwe skuteczne monitorowanie sprzedaży na Facebooku.
Jeśli sklep jest zintegrowany z Facebookiem, to za każdym razem, gdy ktoś odwiedza sklep, odpowiednia informacja wysyłana jest do Facebooka. Jeśli klient doda produkt do koszyka lub złoży zamówienie, to zostanie to odnotowane w raportach. Dzięki temu można weryfikować skuteczność reklamy.
Do tej pory informacje te były wysyłane przez przeglądarkę. Nowa integracja polega na przesyłaniu tych danych po stronie serwera. Opcja wysyłania danych przez przeglądarkę nie będzie dostępna i dane o konwersjach nie będą przekazywane tą metodą.
Dodatkowo Facebook wprowadza ograniczenie czasu śledzenia użytkowników do 7 dni dla kliknięcia i 1 dnia dla wyświetlenia reklamy (zmiany związane z iOS14). Powoduje to, że w wielu przypadkach, nawet po zmianie integracji, nie będzie możliwe stwierdzenie, jak pozyskaliśmy klienta.
Żeby dostosować sklep do nowych zmian na Facebooku, należy zainstalować dodatek “Facebook Piksel API” i odpowiednio go skonfigurować po stronie Facebooka i w sklepie. Instrukcja znajduje się w opisie w/w dodatku.
Uwaga! Integracja z standardowym Pikselem Facebooka także jest wymagana.
Zalecamy także zainstalowanie i podpięcie pod reklamy Facebooka dodatku “ADS Tracker”. Pozwoli on na weryfikację pozyskania klienta od 30 do 180 dni. Dowiedz się więcej o ADS Trackerze.
Zachęcamy, aby dywersyfikować działania reklamowe na różnych platformach. Pierwszym wyborem są Google i Facebook, ale są też inne możliwości. Jednym z powodów stworzenia ADS Trackera, była potrzeba narzędzia, które weryfikuje raporty innych platform reklamowych i dostarcza dane, które są dla nich nieosiągalne. To system, który działa całkowicie niezależnie i dzięki temu możemy reklamować się na dowolnej stronie, blogu czy udostępniać linki. Na własnych zasadach.