Facebook zaleca aktualizację integracji i zmianę sposobu przesyłania danych o konwersjach (API Konwersji). Bez tej zmiany nie będzie możliwe skuteczne korzystanie z reklam Facebooka. Jest to nowy sposób przesyłania danych o zamówieniach i innych zdarzeniach do Facebooka.
Aplikacja Facebook API Konwersji to integracja z nowym systemem Facebooka. Dzięki niej, nie musisz indywidualnie wdrażać skomplikowanej procedury i dodawać osobnych kodów do sklepu. Wystarczy podanie numeru Piksela Facebooka i numer tokena.
Zobacz instrukcję jak skonfigurować API konwersji po stronie Facebooka i w sklepie.
Dokumentacja: Facebook API konwersji
Zmiany na Facebooku wynikają m.in. z wprowadzenia ograniczeń po stronie systemu iOS14 firmy Apple. Ograniczają one śledzenie użytkowników, w tym przesyłanie danych o zamówieniach. Zmiany na Facebooku dotyczą nie tylko osób korzystających z urządzeń Apple, ale także komputerów stacjonarnych, urządzeń z systemem Android, WIndows, Linux itp. Jednym z ograniczeń jest ograniczenie czasu rozpoznania użytkownika wchodzącego z reklamy do 7 dni od kliknięcia i 1 dnia od wyświetlenia reklamy.
Zalecamy połączenie aplikacji Facebook API Konwersji z ADS Tracker. Jest to aplikacja, ktora pozwoli na identyfikowanie osób wchodzących z reklamy Facebooka i innych platform od 30-180 dni.