Coraz więcej klientów sprzedawcy zyskują dzięki aktywności w mediach społecznościowych. Docierają do nich nie tylko z ofertą, ale dzielą się też swoją wiedzą i pomagają. To bardzo ważny element strategii firmy.
Poznaj 10 podstawowych zasad działalności firmy w social media:
Promocja sklepu to nie tylko oferta. Podziel się swoją wiedzą. Przygotuj ciekawy artykuły na bloga i promuj go w mediach społecznościowych i reklamach. Dodaj przydatne informacje o produktach. Skup się na benefitach, jakie klient otrzymuje, korzystając z twojej oferty, nie tylko na cechach i cenie produktu.
Według badań przeprowadzonych przez TechJury 53%, klientów decyduje się na opuszczenie strony internetowej, jeśli nie znajduje szybko odpowiedzi na swoje pytania. Bądź dostępny i pomagaj klientom nie tylko w wybraniu odpowiedniej oferty.
Zamiast namawiać klientów od razu do zakupów, najpierw daj coś od siebie. Klienci chętniej kupują w sklepach, które wspierają ich swoją wiedzą i budują zaufanie.
Nie stawiaj swojej firmy na pierwszym miejscu. Zainteresuj się tym, co klienci mają do powiedzenia, czym się zajmują. Słuchaj, poświęć im swój czas.
To najgorsza z możliwych praktyk. Kupowanie aktywności nie sprzedaje, obniża konwersję, zwiększa koszty reklamy, a co najważniejsze takie konta są wyszukiwane przez platformy social media i blokowane.
Udostępniaj prawdziwe i rzetelne informacje o swojej firmie i tym, czym się zajmujesz. Odpowiadaj na wiadomości i komentarze, nawet te trudne. Dotrzymuj słowa i terminów. Udostępnij klientom informacje zewnętrzne o swojej firmie: recenzje, artykuły, wiadomości social media.
W mediach społecznościowych systematyczność jest kluczem. Nie wystarczy wrzucić kilka postów lub odpowiadać na wiadomości raz na miesiąc. Żeby być skutecznym, musisz działać regularnie. Dobrą praktyką jest sprawdzanie (minimum) wiadomości każdego dnia i dodawanie nowych wpisów kilka razy w tygodniu.
Zbuduj strategię na wiele miesięcy. Dotarcie do klientów i zainteresowanie ich swoją działalnością wymaga czasu, systematyczności i dobrego planu działania. Wykorzystaj wszystkie w/w punkty, by budować zaufanie klientów. Minimalny czas takiego planu to 3 miesiące, choć warto przygotować plan od razu na pół roku.
Pamiętaj, że klienci nie mają Twojej wiedzy i często nie znają branżowego języka. Odpowiadaj na ich pytania i pomagaj wyjaśniać zagadnienia związane z ofertą i branżą.
Odpowiadaj na pytanie i komentarze od razu. Nie odkładaj tego na później. Według TechJury 51% klientów oczekuje kontaktu online 24/7, nie chcą czekać, aż sklep, w którym chcą dokonać zakupów, będzie otwarty.
Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.
Powiązane strony