Słownik podstawowych terminów e-commerce, Poznań 2015 (ISBN: 978-83-64640-14-8).
Numer ISBN nadawany jest wydawnictwom zwartym, m.in. książkom, e-bookom, aby umożliwić identyfikację produktu, wydawcy itd. Po prefiksie 978 odnotowywany jest kod kraju/obszaru językowego (np. 83 – Polska, 0 i 1 – kraje angielskojęzyczne, 2 i 10 – kraje francuskojęzyczne, 3 – kraje niemieckojęzyczne, 84 – Hiszpania, 88 – Włochy).
Przykładowe typy publikacji, którym nadaje się numer ISBN:
Więcej informacji w Instrukcji obsługi serwisu e-ISBN: https://e-isbn.pl/IsbnWeb/start/instrukcja.pdf
Kod ISBN-13 reprezentowany jest w postaci numeru GTIN-13, który składa się 5 elementów:
O numer ISBN zabiega wydawca. Proces ten jest w pełni zautomatyzowany i bezpłatny. Informacja o przydzielonych numerach ISBN przekazywana jest do systemu International ISBN Agency w Wielkiej Brytanii.
Źródło: serwis e-ISBN.
Serwis e-ISBN dla wydawców (siedziba firmy na terenie Polski): https://e-isbn.pl/IsbnWeb
Instrukcja obsługi serwisu e-ISBN (PDF): https://e-isbn.pl/IsbnWeb/start/instrukcja.pdf
Instrukcje i filmy dla wydawców: https://e-isbn.pl/IsbnWeb/start/instrukcja.html
Zasady nadawania numerów ISBN: https://bn.org.pl/dla-wydawcow/isbn/zasady-nadawania-isbn
Numery ISBN są międzynarodowym standardem od wielu lat. Na podstawie tych kodów możemy nie tylko identyfikować produkty, ale także komunikować się w ustandaryzowany sposób z różnymi zewnętrznymi systemami, które biorą udział w procesie sprzedaży. Produkty z numerem ISBN są łatwiej wyszukiwane w sieci.