kod GTIN z angielskiego skrót od Global Trade Item Number «unikalny, znormalizowany kod cyfrowy należący do rodziny kodów GS1, umożliwiający identyfikację produktów i usług; kod GTIN obejmuje takie standardy, jak: EAN, JAN, UPC, ISBN, ITF-14.».
Co to jest GTIN?
Najprościej ujmując, GTIN to numer, który widzimy pod kodem kreskowym na produktach w sklepach. To dzięki temu numerowi możemy jednoznaczenie okeślić produkt lub usługę. Często nazwę tę stosuje się wymiennie z kodem EAN, który jest szczególnym przypadkiem wykorzystania kodu GTIN. Wynika to z dużej popularności kodów EAN.
Dowiedz się więcej o kodach EAN i różnicy pomiędzy GTIN i EAN: Kod EAN
Rodzina kodów GTIN
Najpopularniejszym formatem numeru GTIN jest GTIN-13 i odpowiadający mu EAN-13. Kod EAN-13 jest graficzną reprezentacją numeru GTIN-13.
Przykłady kodów GTIN wg długości
GTIN-12 (UPC 12)
GTIN-13 (EAN/EAN-13, UCC-13, JAN)
GTIN-8 (EAN-8/UCC-8)
GTIN-14 (GS1-128 lub IFT-14)
Przykładowe rodzaje kodów GTIN
EAN
JAN
UPC
ISBN
ITF-14
GTIN-13 i GTIN-8
Kody GTIN-13 i GTIN-8 oznaczają kody o długości odpowiednio 13 i 8 cyfr. Najczęściej kod GTIN-13 reprezentuje kod kreskowy zakodowany w formacie EAN-13, a GTIN-8 odpowiada EAN-8, ale mogą też one reprezentować inne standardy.
Ponad 50 lat historii GTIN
Kody GTIN został wprowadzony do użycia 31 marca 1971 roku. Obejrzyj wideo i poznaj ponad 50-letnią historię i rozwój kodów GTIN. Film przygotowany przez organizację GS1 - w języku angielskim (z możliwością włączenia tłumaczenia).
kod EAN
z angielskiego skrót od European Article Number «unikatowy, znormalizowany europejski kod nadawany różnego rodzaju towarom i usługom». kod ISBN
numer ISBN z angielskiego skrót od International Standard Book Number «unikalny, znormalizowany międzynarodowy kod cyfrowy umożliwiający identyfikację wydawnictwa zwartego, którego podstawowym składnikiem jest tekst, np. tradycyjne książki, e-booki, publikacje multimedialne». Wcześniej używany 10-cyfrowy kod zastąpiono w 2007 roku kodem 13-cyfrowym, dodając do numerów kodu obszarów określonych językowo bądź krajów jednojęzycznych prefiks 978.
kod ISSN
numer ISSN z angielskiego skrót od International Standard Serial Number «unikalny, znormalizowany międzynarodowy kod znakowy umożliwiający identyfikację wydawnictwa ciągłego, tradycyjne i elektroniczne, np. gazety, periodyki naukowe itp.». Kod ISSN składa się z 8 znaków (cyfry, czasem litera X). zob. ◦ kod ISBN, numer ISBN.
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.