Dowiedz się, co to jest SEO, skąd wzięła się nazwa i jakie najważniejsze czynniki wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Proste wyjaśnienie i skuteczne narzędzie do pozycjonowania sklepów i stron.
Poznaj znaczenie skrótu SEO i odpowiedzi na 7 często zadawanych pytań.
Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.
SEO z angielskiego skrót od Search Engine Optimization «pozycjonowanie stron WWW dla wyszukiwarek sieciowych». Działanie marketingowe i programistyczne nastawione na optymalizację zawartości, struktury, kompozycji i treści strony internetowej (content). Dobrze rozumiane SEO wymaga podczas opracowywania strony, serwisu itp. zwiększenia liczby linkowania wewnętrznego i linkowania zewnętrznego w celu osiągnięcia sukcesu w zakresie widoczności i wartościowania serwisu WWW przez wyszukiwarki internetowe. SEO to także wszelkie działania wykorzystujące wiedzę o jakości i wartości strony głównej i podstron serwisu WWW, których założeniem jest wzbudzenie zainteresowania potencjalnego odbiorcy (np. klienta w e-commerce), by tym samym uzyskać wysoki stopień konwersji.
Słownik e-commerce: Definicja SEO
Proces SEO dotyczy pozyskiwania ruchu z wyszukiwania organicznego, czyli bezpłatnych wejść na naszą stronę internetową z wyszukiwarek.
SEO to proces pozyskiwania darmowych wejść organicznych, w przeciwieństwie do SEM, który dotyczy wejść z płatnych reklam.
Procesy te są ze sobą powiązane, ale jeśli chodzi o definicję, są to odrębne zagadnienia.
SEM pozwala na uzyskanie szybszych wyników, ale wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania wiąże się z wyższą ceną za reklamę. Na dobre wyniki SEO musimy poczekać dłużej, ale nie musimy dokonywać opłat za zdobytą pozycję.
Określenie SEO weszło do użycia prawdopobnie w roku 1997 za sprawą analityka Danny Sullivan’a, czyli przed powstaniem firmy Google (1998). Początkowo SEO było wykorzystywane jako proces optymalizacji stron dla wyszukiwarek popularnych w latach 90-tych, takich jak Altavista i Infoseek. Obecnie SEO dotyczy głównie Google, ale odnosi się także do wyszukiwarki Bing, Yahoo lub innych systemów indeksujących strony.
Analizując różne zestawienia top 10 najpopularniejszych wyszukiwarek w 2021 roku, najczęściej pojawiają się poniższe strony:
Niekwestionowanym liderem jest wyszykiwarka Google, która ma kilka razy więcej wejść, niż suma wszystkich pozostałych. Dodatkowo do wyników Google należy dodać wyszukiwanie w YouTube.
Warto brać pod uwagę też to, że wiele stron, na których można udostępniać swoje treści lub produkty ma wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Dotyczy to nie tylko globalnych serwisów, ale także tych działających na lokalnym rynku lub portali branżowych
Przykładowe stony, których wyniki pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Warto przygotować własną listę serwisów, dla których będziemy śledzić pozycję naszych stron oraz miejsc, gdzie mozemy dodać swoją ofertę.
Przez angielskie pojęcie SEO Factors określa się czynniki, które brane są pod uwagę przez algorytm systemu wyszukiwarki. Na podstawie tych danych ustalana jest pozycja danej strony w wynikach wyszukiwania.
Liczba czynników jest bardzo długa i stale się zmienia. Jedne z nich są ważniejsze, inne nia mają kluczowego wpływu na pozycję. Ważność czynników zmienia się tez w czasie. Przykładowo w najbliższych latach będzie spadać znaczenie słów kluczowych w linkach zewnętrznych, a będzie rosło znaczenie zachowania użytkownika po wejściu na stronę.
Lista przykładowych czynników SEO (kolejność przypadkowa):
Dowiedz się więcej o czynnikach SEO z artykułu: Pozycjonowanie sklepu internetowego SOTESHOP. 30 elementów SEO.
Pozycjonowanie sklepu zależy od wielu elementów i jest złożonym procesem, warto jednak znać najważniejsze elementy pozycjonowania, żeby móc skupić się na optymalizacji SEO wg odpowiednich priorytetów.
10 najważniejszych elementów SEO:
Dla różnych zapytań i wyników, ta lista może się zmieniać. Najlepszą metodą określenia, czy dla określonego zapytania dane czynniki są kluczowe, jest przeanalizowanie pierwszych 10 rezultatów wyszukiwania i porównanie wyników ze swoją stroną.
Osoby, profesjonalnie zajmujące się pozycjonowaniem, korzystają z wielu różnych narzędzi, które mają wyspecjalizowane funkcje do różnych zadań.
Jeśli jednak prowadzimy własną stronę www lub chcemy zająć się pozycjonowaniem sklepu internetowego wystarczy nam jedno lub kilka prostych narzędzi i podstawowa wiedza o pozycjonowaniu. Pozwoli nam to, nie tylko lepiej zarządzać treściami na stronie, ale także pomoże w weryfikacji wyników w przypadku, kiedy zlecamy pozycjonowanie strony zewnętrznej firmie.
W rozmowach osób zajmujących się SEO i marketingiem, często pojawia się guru SEO Neil Patel. Wg Forbes jeden z top 10 najlepszych specjalistów marketingu na świecie. Jego narzędzia, jakie udostępnia kllientom, potrafią dostarczyć dane, które nie pokazują się nawet w narzędziach Google np. dotyczy to mniej popularnych słów kluczowych, które tak ważne są dla niszowych branż lub specjalistycznych treści. Co więcej, wiele funkcji jest dostępnych za darmo.
W wielu przypadkach to jedno magiczne narzędzie zastąpi całą gamę skomplikowanych programów i da lepsze rezultaty. Warto sprawdzić.
Wykonaj darmowy audyt SEO swojej strony: https://neilpatel.com/ubersuggest
W pozycjonowaniu generalnie chodzi o to, żeby umożliwić wyszukwarce zrozumienie tego, co mamy na stronie i przekonanie, że to nasze wyniki są najtrafniejsze.
Algorytmy cały czas się zmieniają, ale niezależnie od całej gamy technicznych aspektów, zmiany dążą do tego, by dostarczyć klientom jak najtrafniesze wyniki i strony, na których klienci spędzają więcej czasu, udostępniają je i do których chętnie wracają.
Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.
Powiązane strony