SEO z angielskiego skrót od Search Engine Optimization «pozycjonowanie stron WWW dla wyszukiwarek sieciowych». Działanie marketingowe i programistyczne nastawione na optymalizację zawartości, struktury, kompozycji i treści strony internetowej (content). Dobrze rozumiane SEO wymaga podczas opracowywania strony, serwisu itp. zwiększenia liczby linkowania wewnętrznego i linkowania zewnętrznego w celu osiągnięcia sukcesu w zakresie widoczności i wartościowania serwisu WWW przez wyszukiwarki internetowe. SEO to także wszelkie działania wykorzystujące wiedzę o jakości i wartości strony głównej i podstron serwisu WWW, których założeniem jest wzbudzenie zainteresowania potencjalnego odbiorcy (np. klienta w e-commerce), by tym samym uzyskać wysoki stopień konwersji.
Najważniejsze elementy działań nastawionych na SEO
Optymalizacja treści
Optymalizacja kodu źródłowego
dopasowanie treści w tytule
zastosowanie tzw. przyjaznych adresów
dobrze zredagowany tekst metadescription
poprawa czasu ładowania strony
SEO copywriting nastawiony na wprowadzanie słów kluczowych w tekstach umieszczanych na stronie
użycie dopracowanych metatagów
odpowiednie nagłówki (heady)
oddzielenia warstwy logicznej struktury dokumentu od warstwy jego prezentacji
odpowiednia redakcja i struktura treści menu i wszystkich elementów, tworzących składniki linkowania wewnętrznego
odpowiednie przekierowania
wprowadzenie tzw. tekstów alternatywnych dla elementów graficznych i pozostałych obiektów pozatekstowych
responsywność strony
odpowiednie linkowanie wewnętrzne
dostosowanie strony do odpowiednich standardów
SEO Factors
Algorytmy systemów wyszukiwarek na podstawie określonych elementów, czyli właśnie SEO Factors, ustalają pozycję strony w wynikach wyszukiwania. SEO Factors to zmienna lista czynników w czasie. Elementy SEO brane pod uwagę to np.:
SERP (ang. search engine results page) – wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce
PR (PageRank) – algorytm stworzony przez Google, na podstawie którego obliczana jest ważność znalezionych stron dla każdego zapytania
AT (Anchor Text) – widoczny tekst znajdujący się w hiperlinku, w linijce kodu umieszczony pomiędzy znacznikami
Content – zawartość strony
Index, indeks stron – zbiór stron dostępnych w danej wyszukiwarce zindeksowanych przez robota wyszukiwarki
Jak to robią inni użytkownicy sieci?
Ważne elementy strony i jej struktury, kłopoty i proste rozwiązania na początek. Jak Pozycjonować Strony Internetowe w 2022 r.? Pozycjonowanie SEO Poradnik krok po kroku
Co to jest SEO?
Krótki opis w języku angielskim z wykorzystaniem ikonografik. SEO In 5 Minutes | What Is SEO And How Does It Work | SEO Explained | SEO Tutorial | Simplilearn
optymalizacja 1. «wykonanie procesów usprawniających działanie programu, np. przyspieszenie jego działania», 2. «działania SEO i copywriting SEO mające na celu osiągnięcie dobrej widoczności strony WWW w wyszukiwarkach internetowych»
pozycjonowanie
«jedno z działań marketingowych w ramach SEO/SEM mające na celu osiągnięcie widoczności serwisu WWW, stron WWW przez wyszukiwarki internetowe poprzez dostosowanie kodu źródłowego strony do zmieniających się w czasie algorytmów wyszukiwarek internetowych». Pozycjonowanie widoczności serwisów, stron WWW mieści się z zakresie działań programistycznych, które są nastawione na optymalizację zawartości, struktury, kompozycji i treści strony internetowej. Tak rozumiane pozycjonowanie różni się od pozycjonowania związanego ściśle z działaniami marketingowymi nastawionymi na kształtowanie obrazu, prezentację i widoczność produktów, marki, firmy itp., zwykle na tle działań marketingowych konkurencji występującej na tym samym rynku. SEM
z angielskiego skrót od Search Engine Marketing «ogół działań marketingowych (kampanie reklamowe, linki sponsorowane, pozycjonowanie, optymalizacja stron WWW) rozłożonych w czasie mających na celu osiągnięcie widoczności serwisu WWW, stron WWW przez wyszukiwarki internetowe». Na SEM składają się m.in. działania marketingowe związane z pozycjonowaniem i optymalizacją stron WWW wraz z kampaniami rekalmowymi w sieci. Strategia SEM jest prowadzona zwykle dwutorowo. Po pierwsze działania zmierzają do jak najlepszego wypozycjonowania stron, serwisu, e-sklepu itp. (zob. SEO), po drugie zaś wprowadza się akcje promocyjne, kampanie tematyczne itp. (ogół działań PPC, czyli Pay Per Click). Dobrze przygotowane aktywności SEM zwiększają konwersję.
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.