SEO

SEO z angielskiego skrót od Search Engine Optimization «pozycjonowanie stron WWW dla wyszukiwarek sieciowych». Działanie marketingowe i programistyczne nastawione na optymalizację zawartości, struktury, kompozycji i treści strony internetowej (content). Dobrze rozumiane SEO wymaga podczas opracowywania strony, serwisu itp. zwiększenia liczby linkowania wewnętrznego i linkowania zewnętrznego w celu osiągnięcia sukcesu w zakresie widoczności i wartościowania serwisu WWW przez wyszukiwarki internetowe. SEO to także wszelkie działania wykorzystujące wiedzę o jakości i wartości strony głównej i podstron serwisu WWW, których założeniem jest wzbudzenie zainteresowania potencjalnego odbiorcy (np. klienta w e-commerce), by tym samym uzyskać wysoki stopień konwersji.

Najważniejsze elementy działań nastawionych na SEO 

Optymalizacja treści

Optymalizacja kodu źródłowego

dopasowanie treści w tytule

zastosowanie tzw. przyjaznych adresów

dobrze zredagowany tekst metadescription

poprawa czasu ładowania strony

SEO copywriting nastawiony na wprowadzanie słów kluczowych w tekstach umieszczanych na stronie

użycie dopracowanych metatagów

odpowiednie nagłówki (heady)

oddzielenia warstwy logicznej struktury dokumentu od warstwy jego prezentacji

odpowiednia redakcja i struktura treści menu i wszystkich elementów, tworzących składniki linkowania wewnętrznego

odpowiednie przekierowania

wprowadzenie tzw. tekstów alternatywnych dla elementów graficznych i pozostałych obiektów pozatekstowych

responsywność strony

odpowiednie linkowanie wewnętrzne

dostosowanie strony do odpowiednich standardów

 

SEO Factors

Algorytmy systemów wyszukiwarek na podstawie określonych elementów, czyli właśnie SEO Factors, ustalają pozycję strony w wynikach wyszukiwania. SEO Factors to zmienna lista czynników w czasie. Elementy SEO brane pod uwagę to np.:

  • poprawność wyświetlania strony
  • zgodność treści z zapytaniem
  • liczba słów na stronie
  • liczba różnych słów
  • częstość powtórzeń
  • liczba linków
  • heady różnego poziomu
  • paragrafy
  • obiekty graficzne
  • wersja mobilna
  • szybkość strony
  • obsługa błędów
  • linki zewnętrzne
  • teksty w linkach
  • własna domena
  • liczba domen linkujących do strony
  • ścieżka lokalizacji
  • dane uporządkowane
  • złożoność języka tekstu na stronie
  • współczynnik odrzuceń
  • CTR

źródło: https://www.sote.pl/post/co-to-jest-seo-proste-wyjasnienie-i-odpowiedzi-na-7-czesto-zadawanych-pytan 

Terminy, które warto znać

  • SERP (ang. search engine results page) – wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce
  • PR (PageRank) – algorytm stworzony przez Google, na podstawie którego obliczana jest ważność znalezionych stron dla każdego zapytania
  • AT (Anchor Text) – widoczny tekst znajdujący się w hiperlinku, w linijce kodu umieszczony pomiędzy znacznikami 
  • Content – zawartość strony
  • Index, indeks stron – zbiór stron dostępnych w danej wyszukiwarce zindeksowanych przez robota wyszukiwarki

 

Jak to robią inni użytkownicy sieci? 

Ważne elementy strony i jej struktury, kłopoty i proste rozwiązania na początek. Jak Pozycjonować Strony Internetowe w 2022 r.? Pozycjonowanie SEO Poradnik krok po kroku

 

 

Co to jest SEO? 

Krótki opis w języku angielskim z wykorzystaniem ikonografik. SEO In 5 Minutes | What Is SEO And How Does It Work | SEO Explained | SEO Tutorial | Simplilearn

 

Bibliografia

Powiązane hasła

optymalizacja 1. «wykonanie procesów usprawniających działanie programu, np. przyspieszenie jego działania», 2. «działania SEO i copywriting SEO mające na celu osiągnięcie dobrej widoczności strony WWW w wyszukiwarkach internetowych»
pozycjonowanie «jedno z działań marketingowych w ramach SEO/SEM mające na celu osiągnięcie widoczności serwisu WWW, stron WWW przez wyszukiwarki internetowe poprzez dostosowanie kodu źródłowego strony do zmieniających się w czasie algorytmów wyszukiwarek internetowych». Pozycjonowanie widoczności serwisów, stron WWW mieści się z zakresie działań programistycznych, które są nastawione na optymalizację zawartości, struktury, kompozycji i treści strony internetowej. Tak rozumiane pozycjonowanie różni się od pozycjonowania związanego ściśle z działaniami marketingowymi nastawionymi na kształtowanie obrazu, prezentację i widoczność produktów, marki, firmy itp., zwykle na tle działań marketingowych konkurencji występującej na tym samym rynku.
SEM z angielskiego skrót od Search Engine Marketing «ogół działań marketingowych (kampanie reklamowe, linki sponsorowane, pozycjonowanie, optymalizacja stron WWW) rozłożonych w czasie mających na celu osiągnięcie widoczności serwisu WWW, stron WWW przez wyszukiwarki internetowe». Na SEM składają się m.in. działania marketingowe związane z pozycjonowaniem i optymalizacją stron WWW wraz z kampaniami rekalmowymi w sieci. Strategia SEM jest prowadzona zwykle dwutorowo. Po pierwsze działania zmierzają do jak najlepszego wypozycjonowania stron, serwisu, e-sklepu itp. (zob. SEO), po drugie zaś wprowadza się akcje promocyjne, kampanie tematyczne itp. (ogół działań PPC, czyli Pay Per Click). Dobrze przygotowane aktywności SEM zwiększają konwersję.
Kategorie: SEO i pozycjonowanie
Wybierz literę od której zaczyna się hasło.

Załóż swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Załóż swój sklep