Karta produktu w sklepie internetowym. 4 najważniejsze obszary.

13/11/2019

Karta produktu jest jedną z najważniejszych stron sklepu internetowego. Coraz częściej jest to pierwsza strona, jaką widzi klient, wchodząc do sklepu z wyszukiwarki lub reklamy. Dlatego przygotowaliśmy nową kartę produktu, aby lepiej wspierać pozycjonowanie i skuteczność reklamy sklepu.

Karta produktu w sklepie internetowym SOTESHOP

Karta produktu składa się z 4 ważnych elementów:

  1. Zdjęcia produktu.
  2. Strefa zakupów.
  3. Potwierdzenie wiarygodności.
  4. Opis produktu.

1. Zdjęcia produktów

Zdjęcia to jeden z najważniejszych elementów, dlatego warto poświęcić mu więcej uwagi. Dobrze jest załączyć 5 - 8 zdjęć i pokazać, nie tylko jak produkt wygląda, ale przedstawić też jego zastosowanie. Większość sklepów całkowicie pomija ten element, skupiając się tylko na wyglądzie produktu, tracąc szansę na przekazanie ważnych informacji o produkcie.

2. Strefa zakupów

Tytuł i opis mają na celu wyjaśnienie, jaki produkt sprzedajemy, ogólnie i krótko. To elementy, które są dodatkowo wykorzystywane do tworzenia opisu dla wyszukiwarek i przy udostępnianiu linków w social media.

Następnie prezentowane są elementy związane z ceną i przycisk koszyka. Jest to jedyny wyróżniony przycisk na stronie tzw. CTA (Call to action).

Część klientów rezygnuje z kliknięcia “dodaj do koszyka” z powodu obaw związanych z wiarygodnością sklepu, zwrotem, gwarancją czy dostawą. Dlatego pod koszykiem są 3 dodatkowe sekcje, których celem jest zmniejszenie obaw i budowanie zaufania.

3. Potwierdzenie wiarygodności

Recenzje innych kupujących są dla wielu klientów jednym z ważnych elementów związanych z podjęciem decyzji o zakupie. Warto je prezentować, ale należy zadbać, by były one wiarygodne.

4. Opis produktu

Opis powinien zawierać ogólne i szczegółowe informacje o produkcie. Jego cechy, funkcje, zastosowanie. W opisie warto użyć kilku słów kluczowych ujętych w zdaniach, gdyż będzie to dobrze wpływać na pozycjonowanie strony.

Podsumowanie

Warto poświęcić czas na dopracowanie elementów prezentowanych na karcie produktu: dodać dobre zdjęcia, opis, pokazać zastosowanie produktu i spojrzeć na nią z perspektywy klienta, który trafia tu pierwszy raz.


Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Powiązane strony

Jak przygotować baner do sklepu? Tekst i przycisk CTA w banerze.

Jak przygotować baner do sklepu? Tekst i przycisk CTA w banerze.

22/08/2019
Baner w sklepie internetowym jest jednym z pierwszych elementów widocznych po wejściu na stronę główną. Ma on realny wpływ na to, czy ktoś zostanie na naszej stronie, czy ją opuści w ciągu kilku, kilkunastu sekund. Dlatego warto poświęcić mu uwagę i dobrze go przygotować. Lepszy baner to lepsza konwersja.
Darmowe zdjęcia do sklepu internetowego, banerów i reklam.

Darmowe zdjęcia do sklepu internetowego, banerów i reklam.

17/07/2019
Bardzo często prowadząc sklep internetowy, potrzebujemy dobrych zdjęć, które przydają się do przygotowania wpisu na bloga, przygotowania reklamy, banerów lub do stworzenia wiadomości w mediach społecznościowych.
Pozycjonowanie i wyszukiwanie produktów. Dynamiczne strony SEO.

Pozycjonowanie i wyszukiwanie produktów. Dynamiczne strony SEO.

11/12/2019
Dodaliśmy nową funkcję wyszukiwania, dzięki której możesz szybko przygotować podstronę z dowolną grupą produktów, bez zmiany kategorii. Może to być np. strona zawierająca prezenty, produkty polecane itp. Dodatkowo dodaliśmy wsparcie pozycjonowania do generowanych podstron.