Jak przygotować baner do sklepu? Tekst i przycisk CTA w banerze.

22/08/2019

Baner w sklepie internetowym jest jednym z pierwszych elementów widocznych po wejściu na stronę główną. Ma on realny wpływ na to, czy ktoś zostanie na naszej stronie, czy ją opuści w ciągu kilku, kilkunastu sekund. Dlatego warto poświęcić mu uwagę i dobrze go przygotować.

W pierwszej kolejności warto ustalić, jaki jest nasz cel: odsłony banera, kliknięcie w baner i przejście na wskazaną stronę.

Odsłony banera

Celem nie jest kliknięcie banera, ale wiadomość, którą przekazuje. Może dotyczyć misji firmy, opisywać, co sprzedajemy, co nas wyróżnia itp. Trzeba pamiętać, że przekaz to nie tylko tekst, ale także grafika.

Dobra grafika banera jest:

  • dopasowana do stylu sklepu
  • prosta i czytelna
  • odpowiada treści, którą chcemy przekazać

Baner taki nie musi zawierać przycisku tzw. CTA - Call To Action (ale powinien prowadzić do podstrony zawierającej więcej informacji). Dzięki temu może zawierać więcej elementów graficznych i krótszy tekst.

Kliknięcie w baner

Jeśli celem jest kliknięcie banera, to powinniśmy skupić się na zachęceniu klienta do podjęcia sugerowanej akcji. Taki baner zawiera oprócz grafiki, ważne elementy, jakimi są: tytuł, opis i przycisk CTA. Zarówno tytuł, opis, jak i przycisk powinny sugerować wartość, jaką zyskuje klient jeśli w niego kliknie.

Przycisk CTA

Podobnie jak tytuł i opis, przycisk powinien sugerować wartość dla klienta.

Zamiast używać wyrażeń sugerujących, że coś chcemy od klienta:

  • Kup teraz
  • Kup z rabatem
  • Zamów
  • Zapisz się

warto użyć tych, ktore sugerują, że klient coś od nas otrzyma:

  • Dowiedz się więcej
  • Odbierz swój rabat
  • Sprawdź
  • Dołącz do klubu

Wiadomość nie taka oczywista

Warto pamiętać, że wiadomość, którą chcemy przekazać, nie jest jednoznaczna z komunikatem, jaki odczytują klienci. Warto poświęcić kilka chwil, by stanąć po drugiej stronie i spojrzeć na przekazywane informacje okiem klienta.


Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Powiązane strony

Darmowe zdjęcia do sklepu internetowego, banerów i reklam.

Darmowe zdjęcia do sklepu internetowego, banerów i reklam.

17/07/2019
Bardzo często prowadząc sklep internetowy, potrzebujemy dobrych zdjęć, które przydają się do przygotowania wpisu na bloga, przygotowania reklamy, banerów lub do stworzenia wiadomości w mediach społecznościowych.
Karta produktu w sklepie internetowym. 4 najważniejsze obszary.

Karta produktu w sklepie internetowym. 4 najważniejsze obszary.

13/11/2019
Karta produktu jest jedną z najważniejszych stron sklepu internetowego. Coraz częściej jest to pierwsza strona, jaką widzi klient, wchodząc do sklepu z wyszukiwarki lub reklamy. Dlatego przygotowaliśmy nową kartę produktu, aby lepiej wspierać pozycjonowanie i skuteczność reklamy sklepu.
Pozycjonowanie i wyszukiwanie produktów. Dynamiczne strony SEO.

Pozycjonowanie i wyszukiwanie produktów. Dynamiczne strony SEO.

11/12/2019
Dodaliśmy nową funkcję wyszukiwania, dzięki której możesz szybko przygotować podstronę z dowolną grupą produktów, bez zmiany kategorii. Może to być np. strona zawierająca prezenty, produkty polecane itp. Dodatkowo dodaliśmy wsparcie pozycjonowania do generowanych podstron.