Baner w sklepie internetowym jest jednym z pierwszych elementów widocznych po wejściu na stronę główną. Ma on realny wpływ na to, czy ktoś zostanie na naszej stronie, czy ją opuści w ciągu kilku, kilkunastu sekund. Dlatego warto poświęcić mu uwagę i dobrze go przygotować.
W pierwszej kolejności warto ustalić, jaki jest nasz cel: odsłony banera, kliknięcie w baner i przejście na wskazaną stronę.
Celem nie jest kliknięcie banera, ale wiadomość, którą przekazuje. Może dotyczyć misji firmy, opisywać, co sprzedajemy, co nas wyróżnia itp. Trzeba pamiętać, że przekaz to nie tylko tekst, ale także grafika.
Dobra grafika banera jest:
Baner taki nie musi zawierać przycisku tzw. CTA - Call To Action (ale powinien prowadzić do podstrony zawierającej więcej informacji). Dzięki temu może zawierać więcej elementów graficznych i krótszy tekst.
Jeśli celem jest kliknięcie banera, to powinniśmy skupić się na zachęceniu klienta do podjęcia sugerowanej akcji. Taki baner zawiera oprócz grafiki, ważne elementy, jakimi są: tytuł, opis i przycisk CTA. Zarówno tytuł, opis, jak i przycisk powinny sugerować wartość, jaką zyskuje klient jeśli w niego kliknie.
Podobnie jak tytuł i opis, przycisk powinien sugerować wartość dla klienta.
Zamiast używać wyrażeń sugerujących, że coś chcemy od klienta:
warto użyć tych, ktore sugerują, że klient coś od nas otrzyma:
Warto pamiętać, że wiadomość, którą chcemy przekazać, nie jest jednoznaczna z komunikatem, jaki odczytują klienci. Warto poświęcić kilka chwil, by stanąć po drugiej stronie i spojrzeć na przekazywane informacje okiem klienta.
Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.
Powiązane strony