Zmieniliśmy algorytm wyświetlania banerów, aktualnie system pamięta, jakie banery były już wyświetlane danemu użytkownikowi i wyświetla mu nowe.
Przed aktualizacją, po wejściu na główną stronę sklepu internetowego, zawsze pojawiał się pierwszy baner. Po ustalonym czasie pokazywał się drugi itd.
Nowy algorytm zapamiętuje dla każdego użytkownika osobno, jaki baner był już wyświetlany. Dzięki temu, przy następnym wejściu na stronę główną sklepu, pokazywane są kolejne banery, zaczynając od ostatnio wyświetlanego banera. Co więcej, to jaki baner był wyświetlany, zapamiętywane jest przez 30 dni.
W obu przypadkach początkowe banery będą wyświetlać się najczęściej, ale po zmianie dalsze i nowe banery będą dodatkowo promowane. Ma to szczególne znaczenie dla klientów powracających i tych, którzy spędzają więcej czasu na stronie sklepu.
Zmiana wyświetlania banerów może pozytywnie wpływać na czas spędzony na stronie i większą ilość kliknięć, co ma znaczenie, nie tylko w wartości sprzedaży, ale także przy ocenie zaangażowania klientów na stronie w procesie pozycjonowania i SEO. Żeby uzyskać jeszcze lepszy efekt, zachęcamy do wykorzystania banerów video.
Przykładowy wykres ilustrujący czas wyświetlania banerów przed aktualizacją (czerwony kolor) i po aktualizacji (zielony).
Polecane artykuły