pozycjonowanie «jedno z działań marketingowych w ramach SEO/SEM mające na celu osiągnięcie widoczności serwisu WWW, stron WWW przez wyszukiwarki internetowe poprzez dostosowanie kodu źródłowego strony do zmieniających się w czasie algorytmów wyszukiwarek internetowych». Pozycjonowanie widoczności serwisów, stron WWW mieści się z zakresie działań programistycznych, które są nastawione na optymalizację zawartości, struktury, kompozycji i treści strony internetowej. Tak rozumiane pozycjonowanie różni się od pozycjonowania związanego ściśle z działaniami marketingowymi nastawionymi na kształtowanie obrazu, prezentację i widoczność produktów, marki, firmy itp., zwykle na tle działań marketingowych konkurencji występującej na tym samym rynku.
Dobrze oceniane praktyki pozycjonowania
Usunięcie błędów kodu
Optymalizacja kodu strony, usunięcie nadmiarowych znaczników HTML
Rezygnacja z nawigacji wykorzystującej dodatkowe technologie, poprawa możliwości poruszania się po stronie, użycie mapy strony
Wzmocnienie semantyki znaczników używanych na stronie
Poprawne i czytelne opisanie elementów strony
Wyróżnianie ważnych słów i fraz, stosowanie struktury nagłówków
Poprawne i czytelne opisywanie odnośników<span class="Apple-converted-space"> </span>
Stosowanie tzw. przyjaznych adresów
Wymiana linków i banerów ze stronami, serwisami WWW o podobnej tematyce, umieszczanie stron w katalogach tematycznych
optymalizacja 1. «wykonanie procesów usprawniających działanie programu, np. przyspieszenie jego działania», 2. «działania SEO i copywriting SEO mające na celu osiągnięcie dobrej widoczności strony WWW w wyszukiwarkach internetowych»
SEM
z angielskiego skrót od Search Engine Marketing «ogół działań marketingowych (kampanie reklamowe, linki sponsorowane, pozycjonowanie, optymalizacja stron WWW) rozłożonych w czasie mających na celu osiągnięcie widoczności serwisu WWW, stron WWW przez wyszukiwarki internetowe». Na SEM składają się m.in. działania marketingowe związane z pozycjonowaniem i optymalizacją stron WWW wraz z kampaniami rekalmowymi w sieci. Strategia SEM jest prowadzona zwykle dwutorowo. Po pierwsze działania zmierzają do jak najlepszego wypozycjonowania stron, serwisu, e-sklepu itp. (zob. SEO), po drugie zaś wprowadza się akcje promocyjne, kampanie tematyczne itp. (ogół działań PPC, czyli Pay Per Click). Dobrze przygotowane aktywności SEM zwiększają konwersję. SEO
z angielskiego skrót od Search Engine Optimization «pozycjonowanie stron WWW dla wyszukiwarek sieciowych». Działanie marketingowe i programistyczne nastawione na optymalizację zawartości, struktury, kompozycji i treści strony internetowej (content). Dobrze rozumiane SEO wymaga podczas opracowywania strony, serwisu itp. zwiększenia liczby linkowania wewnętrznego i linkowania zewnętrznego w celu osiągnięcia sukcesu w zakresie widoczności i wartościowania serwisu WWW przez wyszukiwarki internetowe. SEO to także wszelkie działania wykorzystujące wiedzę o jakości i wartości strony głównej i podstron serwisu WWW, których założeniem jest wzbudzenie zainteresowania potencjalnego odbiorcy (np. klienta w e-commerce), by tym samym uzyskać wysoki stopień konwersji.
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.