Pomocne rozwiązania w promocji i reklamie sklepu

10/04/2020

Kiedy zmieniają się nagle zasady gry, bardzo ważnym elementem jest szybkie dostosowanie się do zmian. Prezentujemy kilka pomysłów na promocję i reklamę sklepu w Internecie oraz rozwiązań, które pozwolą lepiej dostosować sprzedaż do aktualnej sytuacji na rynku.

Komunikacja

Jednym z pierwszych ważnych elementów jest komunikacja z klientem. Jeśli do tej pory kontakt telefoniczny lub mailowy był oczywisty, to teraz taki oczywisty już nie jest. Warto dodać nawet krótką informację na stronie sklepu internetowego, że firma pracuje, że odbieramy telefony i odpisujemy na bieżąco na wiadomości. Dobrą formą jest skorzystanie z czata online np. Smartsupp, Messenger, Live Chat.

Oferta i dostępność

Dla wielu klientów kluczowa jest dostępność towarów. Dlatego warto w pierwszej kolejności oferować te produkty, które możemy szybko dostarczyć. Oznaczać dostępność już na karcie produktu i promować w sklepie lub reklamie.

Dobrze jest spojrzęć na swoją ofertę przez pryzmat obecnej sytuacji i wyszukać produkty, których klienci potrzebują i nie muszą to być tylko produkty pierwszej potrzeby. Interesującym rozwiązaniem jest zaoferowanie zestawów produktów.

Dostawa

Na pierwszym miejscu jest bezpieczeństwo. Informuj klientów o bezpiecznych metodach dostawy, zarówno przez paczkomaty, lokalną dostawę, jak i przesyłki kurierskie. Klient w każdej chwili powinien mieć możliwość sprawdzenia statusu realizacji zamowienia i kontaktu ze sprzedawcą. Ma to szczególne znaczenie, jeśli czas realizacji zamowienie jest dłuższy niż zazwyczaj.

Reklama

Według danych Facebooka po wprowadzeniu kwarantanny użytkownicy spędzają online o 70% czasu więcej niż wcześniej. Oznacza to, nie tylko większą przestrzeń na reklamę, ale także lepszą cenę.

Aktualnie obserwujemy najniższe koszty reklamy od około 6-7 lat.

Jeśli masz towar, który możesz dostarczyć, to jest dobry czas, by wykorzystać okazję na wypromowanie swojej oferty. Jeśli z różnych powodów nie możesz realizować zamówień, można wykorzystać niższe koszty reklamy do zbudowania bazy klientów i wykorzystać ją w przyszłości. Do kogo kierować reklamę?

  • Reklamując się, warto zacząć od obecnych klientów, gdyż dotarcie do nich jest najtańsze i jednocześnie statystycznie najbardziej opłacalne.
    • Jeśli zapasy w sklepie są ograniczone, to także warto w pierwszej kolejności zaoferować je obecnym klientom.
  • Kolejną grupą są klienci, do których możemy dotrzeć przez remarketing.
    • Warto kierować reklamy zarówno do osób, które niedawno były na naszej stronie np. w ciągu 7-30 dni, jak i przypomnieć się tym, którzy byli na naszej stronie w ciągu ostatnich 180 dni.
  • Ostatnim krokiem jest dotarcie do nowych klientów.
    • Jest wiele sposobów wybrania odpowiedniej grupy docelowej, ale jeśli mielibyśmy polecić jedną, to byłaby to opcja dotarcia do klientów podobnych do tych, którzy odwiedzają już naszą stronę (na Facebooku jest to opcja “Alike”, na Google “Expand”).

Niezleżnie od tego, jakie metody reklam są wykorzystywane w sklepie, należy przejrzeć je jeszcze raz i zastanowić się, czy potrzebna jest zmiana. Być może niektóre kampania należy wstrzymać, inne zostawić bez zmian, może też okazać się, że warto dodać całkowicie nowe, dostosowane do aktualnych warunków na rynku.

Dowiedz się: Jak dodać reklamę na Facebooku

Promocje w reklamie

Prostą metodą na promocję i wykorzystanie jej w reklamie, jest zestawienie 3 elementów:

  • Sprawdzony produkt lub usługa.
  • Dopasowanie oferty do grupy docelowej.
  • Powód, dla którego ktoś ma podjąć działanie np. zakup.

Sprawdzony produkt

Przed rozpoczęciem reklamy danego produktu, warto upewnić się, że dana oferta jest sprawdzona. Jeśli przedstawimy go docelowej “idealnej” grupie klientów i nie będą oni zainteresowani zakupem, reklama dla szerszego grona odbiorców z dużym prawdopodobieństwem będzie nieopłacalna.

Aby sprawdzić ofertę, nie trzeba robić kosztownych badań, można wykorzystać wiedzę, którą już mamy. Zaoferować produkty, które często kupują nasi klienci lub te, które mają pozytywne opinie.

Dopasowanie oferty

Dopasowanie oferty to nie tylko zaoferowanie naszych produktów odpowiednim klientom, ale też umiejscowienie jej w czasie i odpowiedni kontekst. Wyczucie i zrozumienie sytuacji, w jakiej znalazło się większość osób są bardzo ważne, szczególnie teraz.

Powód zakupu

Powodów zakupu może być bardzo dużo i dobre jego przedstawienie może okazać się bardzo skuteczne. Można podkreślić potrzebny jakie zaspokaja lub problemy jakie rozwiązuje.

Dodatkowymi elementami zachęcającymi do zakupu mogą być:

  • atrakcyjna cena,
  • interesująca promocja,
  • limitowana oferta lub ograniczona dostępność produktu,
  • zakup w niższej cenie bonu zakupowego, który można później wykorzystać,
  • chęć pomocy innym.

Przenieś firmę do Internetu

Od 20 lat projektujemy sklepy internetowe i pomagamy naszym klientom skutecznie sprzedawać w internecie. Mamy na swoim koncie tysiące wdrożeń. Jeśli prowadzisz tradycyjną sprzedaż i chcesz szybko rozpocząć prowadzenie profesjonalnego sklepu internetowego, dowiedz się więcej o programie SOTESHOP.

Jeśli szukasz łatwego rozwiązania, które łączy w sobie stronę www, bloga oraz prowadzenie bezpośredniej sprzedaży produktów jak i usług, dowiedz się więcej o SOTEBUY. Nie potrzebujesz hostingu, grafiki, regulaminu czy certyfikatu ssl - wszystko jest już gotowe.


Dowiedz się więcej o sklepach internetowych i dołącz do Klubu SOTE.