Łatwiejsze zamówienie z Google reCaptcha

30/09/2020

Z Google reCaptcha Twoi klienci nie będą musieli wpisywać kodu z obrazka w procesie zamówienia, rejestracji, newsletterze i dodaniu recenzji. Łatwiejsze zamówienie to większa konwersja.

Kiedy klient chce dokonać zakupu, powinniśmy zapewnić mu jak najwygodniejszy sposób złożenia zamówienia, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo sklepu. Dlatego wdrożyliśmy Google reCaptcha (wersja 3). System ten zastępuje wpisywanie numerów z obrazków w zamówieniu (Captcha), przy zapisaniu się na newsletter, dodaniu recenzji i procesie rejestracji użytkowników.

Co to jest Captcha?

Captcha to system, który zabezpiecza strony www (w tym sklepy), przed niepożądaną aktywnością robotów i wirusów. Pozwala na weryfikację, czy dany formularz (np. zamówienia) jest wypełniany przez człowieka. Popularną metodą zabezpieczenia jest wyświetlenie kodu na zdjęciu i prośba o wpisanie w polu formularza.

Wikipedia: CAPTCHA

Jak działa Google reCaptcha?

Wielu osobom znany jest system reCaptcha, który przy różnych formularzach wyświetla obrazki i prosi o udzielenie prostych odpowiedzi, które nie zawsze są tak bardzo proste. Dla pojedynczego klienta nie ma to dużego znaczenia, ale jeśli brać pod uwagę wszystkie osoby składające zamówienie lub zapisujące się na newsletter, może mieć to realny wpływ na konwersje w sklepie.

Google reCaptcha w wersji 3, który został wdrożony do SOTESHOP, idzie o krok dalej. Na podstawie różnych parametrów aktywności użytkownika, Google reCaptcha ocenia, czy formularz wypełniany jest przez człowieka. Jeśli ocena wypadnie pomyślnie, odpowiednia informacja jest wysyłana do sklepu i klient nie musi wpisywać żadnych kodów ani odpowiadać na pytania, aby złożyć zamówienie, zapisać się na newsletter itp.

Co w sytuacji, w której Google reCaptcha ma za mało informacji o użytkowniku? Wtedy standardowo wyświetli się prośba o weryfikację i sklep pokaże kody na obrazku. Do tej pory kod pokazywał się zawsze, teraz będzie się pokazywal tylko w wyjątkowych sytuacjach.

Jak włączyć reCaptcha w SOTESHOP?

Żeby skorzystać z nowego systemu reCaptcha należy:

  1. Wypełnić prosty formularz na stronie Google i skonfigurować reCaptcha.
  2. Wejść do sekcji Konfiguracja->Konfiguracja modułów->Bezpieczeństwo
  3. Aktywować Google reCaptcha.

Dokładny opis, jak aktywować Google reCaptcha znajduje się w dokumentacji: Bezpieczeństwo


Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Załóż swój sklep

Powiązane strony

Jak założyć sklep internetowy -  kompleksowy poradnik.

Jak założyć sklep internetowy - kompleksowy poradnik.

28/10/2021
Jeśli jesteś właścicielem małej firmy lub chcesz rozpocząć działalność jako sprzedawca online, założenie sklepu internetowego może być dla Ciebie niezwykle opłacalne. W dobie rosnącego znaczenia e-commerce i coraz większej liczby zakupów dokonywanych przez internet, rynek jest bardzo konkurencyjny, ale jednocześnie pełen możliwości. W tym poradniku przedstawiamy kompleksowe wytyczne dotyczące założenia i prowadzenia sklepu internetowego, które pomogą Ci z sukcesem rozpocząć swoją przygodę z e-commerce.
Co to jest SEO? Proste wyjaśnienie i odpowiedzi na 7 często zadawanych pytań.

Co to jest SEO? Proste wyjaśnienie i odpowiedzi na 7 często zadawanych pytań.

16/11/2021
Dowiedz się, co to jest SEO, skąd wzięła się nazwa i jakie najważniejsze czynniki wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Proste wyjaśnienie i skuteczne narzędzie do pozycjonowania sklepów i stron.
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. 12 sprawdzonych sposobów od SOTE.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. 12 sprawdzonych sposobów od SOTE.

11/10/2021
Zapoznaj się z wybranymi metodami zwiększenia sprzedaży w sklepie. Obejmują ogólny proces związany ze sprzedażą w internecie i dotarciem do nowych klientów. Poznaj 12 sprawdzonych sposobów, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Praktyczne porady, które możesz zacząć wprowadzać już dzisiaj.