Zbuduj stronę “O firmie”

14/07/2015

Klient sklepu internetowego przeglądając ofertę, często przed podjęciem decyzji o zakupie, chce poznać także sprzedawcę. Dowiedzieć się, kto jest po „drugiej stronie”, z kim ma do czynienia, z kim zwiąże się umową handlową, czy może mu zaufać itd. Dlatego ważne jest, aby dobrze stworzyć stronę „O firmie”.

Główne przesłanie

To, jak zaczniesz o sobie pisać, wpłynie na to, czy Twój klient będzie chciał dalej Cię poznawać, a co za tym idzie, czy będzie chciał coś od Ciebie kupić. Przekaż mu motto swojej firmy, w kilku słowach wprowadź go w swój świat. Unikaj szablonów, napisz szczerze i naturalnie, od samego początku buduj zaufanie klientów.

Opis sklepu

Może to być krótka historia kiedy powstał sklep, kto go założył, czym się zajmuje, kto go tworzy, jak się rozwijał itd. Powiedz swoim klientom, gdzie znajduje się siedziba sklepu, jak go znaleźć, pokaż go na mapie i na zdjęciach.

Ludzie

Napisz, kto tworzy firmę. Przecież wchodząc do sklepu klasycznego widzimy sprzedawców, widzimy ich wizytówki z imionami, a nawet z nazwiskami. Podobnie możesz zrobić w sklepie internetowym - czyli po prostu pokazać zdjęcia ludzi, którzy go tworzą, którzy np. odpowiadają za obsługę klienta. Niech to będą ich realne zdjęcia. Nigdy nie korzystaj z kupionych zdjęć, które nie są prawdziwe.

Opis oferty

Wydawać by się mogło, że to oczywiste i po co o tym pisać na stronie „O firmie”? Ale właśnie warto w kilku choćby zadaniach opisać swoją ofertę. Dlaczego akurat takie produkty i takie marki w niej się znajdują? W czym specjalizuje się Twój sklep? Itp.

Trochę formalnie

Nie lubimy formalności, ale są one potrzebne, więc na koniec opisu zamieść wszelkie formalne dane o Twoim sklepie. Nawet, jeśli masz je opublikowane w Regulaminie sklepu czy w danych kontaktowych.

Obrazy

Pamiętaj, że obrazy zastępują setki słów. Dlatego warto dodać kilka fotografii. Np. jeśli prowadzisz tradycyjny sklep, pochwal się nim. Pokaż go od wewnątrz, produkty w magazynie lub proces pakowania zamówionych towarów. Każda taka informacja uwiarygodnia Cię w oczach klienta.

Typografia

Jest wiele informacji, które chcemy przekazać na stronie “ O firmie”, jednak musimy pamiętać, że całość musi być piękna. Ważne jest nie tylko to, co prezentujemy, ale też jak. Kiedy klient otwiera stronę, to zanim zacznie cokolwiek czytać, do jego świadomości dotrą emocje, które są związane z tym, co widzi. Zwróć uwagę na formatowanie tekstu, dobór wielkości i rodzaju czcionki. Umieszczaj dobrej jakości zdjęcia. Zadbaj, by przekazać ważne informacje, ale zwróć uwagę, by tekst nie był zbyt długi.

Tekst opracowany dla SOTE przy współpracy z doradcą wizerunkowym Bartoszem Zajdą.

Bartosz Zajda bzajda74@gmail.com