Sprzedaż przez pozycjonowanie stron sklepu składa się z kilku ważnych etapów, które należy brać pod uwagę, jeśli chcemy skutecznie zwiększyć ilość odwiedzających stronę. Większość osób skupia się na polepszaniu rankingu, jednak czasem kluczową rolę odgrywa poprawienie ilości stron odczytywanych przez Google.
Jedną z prostych metod poprawienia ilości odczytywanych stron jest zaktualizowanie mapy strony sitemap. Wystarczy wejść do panelu sklepu i wygenerować aktualną mapę.
Dla stron zawierających do 10 000 podstron (produktów) średnio analizowane jest około 78% z nich. Pozostałe 22% nie są uwzględniane w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo około 45% wszystkich stron, jest odwiedzanych przez osoby korzystające z wyszukiwania (źródło: Search Engine Journal & Botify - 2019 ).
Im więcej jest podstron, tym procent analizowanych stron jest mniejszy, gdyż wyszukiwarki indeksują codziennie miliony stron i na każdą z nich przeznaczony jest pewien limit.
Popularne błędy powodujące mniejszą ilość indeksowanych stron lub gorszy ranking:
Przy pozycjonowaniu strony, przed budowaniem rankingu, warto zacząć od poprawnego zaindeksowania strony przez wyszukiwarki i optymalizować proces na każdym w/w etapie prowadzącym do sprzedaży produktów.