Lepsza grafika w Twoim sklepie

25/02/2021

Grafika to nie tylko układ strony i kolory, ale także dane, jakie pokazują się na stronie. Przygotowaliśmy informacje o tym, co zrobić, by Twój sklep wyglądał atrakcyjniej i był funkcjonalny. Dodaliśmy też nowe pakiety usług graficznych.

Grafika sklepu

Grafika to nie tylko układ strony i kolory, ale także dane, jakie pokazują się na stronie: banery, opisy, zdjęcia, rozmieszczenie elementów itp. Jeśli zmieniamy ofertę lub rozpoczyna się nowy sezon, warto dokonać zmian i ulepszyć grafikę sklepu.

Dokonując zmian, należy brać pod uwagę nie tylko stronę główną, ale także strony kategorii i kartę produktów. Wielu klientów trafia do sklepu bezpośrednio na te podstrony, dlatego warto zadbać o czytelność informacji. Dodatkowo będzie to mieć pozytywny wpływ na pozycjonowanie sklepu.

Uaktualnienie grafiki

Poniższa instrukcja odnosi się do tematu graficznego “Bianco”, ale sprawdzi się także dla innych grafik sklepu.

Strona główna

  1. Teksty w nagłówku.
    • Tytuł i opis powinny zawierać ogólne informacje o sklepie.
    • Warto użyć tu 1,2 słów kluczowych, gdyż teksty te są wykorzystywane do pozycjonowania sklepu.
  2. Baner
    • Baner powinien być czytelny i atrakcyjny w odbiorze.
    • Powinien mieć dopasowany rozmiar.
    • Nie powinien zawierać zbyt wielu elementów.
    • Powinien być podlinkowany i odesłać np. do strony kategorii, produktu, bloga.
    • Warto skorzystać z opcji dodania tekstu i przycisku na banerze.
  3. Produkty na stronie głównej
    • Jeśli wybieramy produkty na stronę główną, należy zadbać, aby zdjęcia tych produktów były atrakcyjne.
    • Na liście produktów powinny pojawić się opisy skrócone. Poprawiają czytelność i ma wpływ na pozycjonowanie strony.
    • Ilość produktów powinna wynikać z wielokrotności produktów w wierszu. Np. dla 3 będzie to: 6,9,12.
  4. Dodatkowe teksty na stronie
    • Są to teksty, które warto wykorzystać do wsparcia pozycjonowania sklepu.
    • Należy unikać zbyt długich tekstów oraz tekstów zbyt szerokich. Warto podzielić je na kolumny.
  5. Blog
    • Jeśli decydujemy się na dodanie bloga, zadbajmy, by był aktualny.
    • Zdjęcia bloga powinny mieć poprawny rozmiar i być w tym samym stylu.
  6. Stopka
    • Należy zadbać o dodanie informacji o sklepie w 2 grupach: Zamówienie, Informacje.
    • Uzupełnić linki do Social Media. Minimum 2 linki.
    • Włączyć opcję Newslettera.

Kategorie

  1. Warto dodać opis kategorii i zdjęcie.
    • Zdjęcie może być w formie ikonki/grafiki lub kilku produktów z oferty.
    • Powinno mieć poprawny rozmiar.
  2. Opis nie musi być długi, nawet nie powinien. Dłuższy opis spowoduje, że klienci muszą przewinąć stronę, żeby zobaczyć ofertę. Część z nich opuści stronę, zanim zobaczy produkty.
  3. Do pozycjonowania warto mieć więcej tekstów na stronie, dlatego zamiast dodawać długi tekst nad produktami, warto dodać opis pod nazwą. Zostanie on wykorzystany do pozycjonowania strony.
  4. Jeśli mamy wiele kategorii i podkategorii, warto dodać lewą kolumnę w konfiguracji grafiki.

Produkty

  1. Nazwa i opis skrócony
    • Te dwa elementy warto wypełniać razem. Jak tytuł i krótki opis.
    • Informacje te zostaną wykorzystane na stronie głównej, stronie kategorii i karcie produktu. Na każdej z tych stron będą wpływać na pozycjonowanie sklepu.
    • Uwaga! Opis skrócony to nie jest pełny opis produktu i nie powinien być do tego wykorzystywany.
  2. Zdjęcie produktu
    • Powinno być w odpowiednim rozmiarze. Warto dodawać duże zdjęcia, system automatycznie je przeskaluje i dodatkowo klienci będą mieli opcję powiększenia.
    • Dodać kilka zdjęć.
  3. Opis
    • Dodać pełny opis produktu oraz dane np. specyfikację
    • Oprócz opisu może też dodać w treści zdjęcia i filmy YouTube.
  4. Skonfigurować dodatkowe informacje pod koszykiem.
    • Dostawa
    • Gwarancja
    • Zwrot
  5. Dodać jedną lub kilka wyróżnionych i zweryfikowanych recenzji.
  6. Dodać Akcesoria do produktu i produkty polecane.

Pozycjonowanie

  • W pierwszej kolejności przygotowujemy stronę dla klientów, nie dla robotów.
  • Czas spędzany przez klienta na stronie jest jednym z ważniejszych elementów pozycjonowania strony.
  • Dobre zdjęcia i opisy są kluczowe dla pozycjonowania. Dotyczy to zarówno produktów, jak i kategorii.

Nowe pakiety graficzne

Jeśli potrzebują Państwo pomocy przy wdrożeniu zmian grafiki i usprawnieniu sklepu, zachęcamy do zapoznania się z naszą nową ofertą.

Przygotowaliśmy nowe pakiety graficzne, aby pomóc naszym klientom ulepszyć swój sklep. Przeznaczone są nie tylko dla nowych klientów, ale także dla tych, którzy mają już gotowy sklep i chcieliby go usprawnić.


Zamów usługę aktualizacji grafiki w pakiecie.

Pakiet zmian graficznych

Powiązane strony

Nowa wersja SOTESHOP 8

Nowa wersja SOTESHOP 8

06/10/2021
Po wielu miesiącach pracy naszego zespołu, ukazała się nowa wersja SOTESHOP 8. Największą zmianą jest nowy panel administracyjny, ale łącznie dokonaliśmy zmian w 146 modułach sklepu. To największa aktualizacja, jaką kiedykolwiek wydaliśmy i mamy nadzieję, że najlepsza.
Nowa grafika Futura w sklepie internetowym SOTESHOP 8.

Nowa grafika Futura w sklepie internetowym SOTESHOP 8.

09/11/2021
Dodaliśmy do standardu sklepu internetowego SOTESHOP 8 nową grafikę o nazwie Futura. Nawiązuje ona do futurystycznej wizji przyszłości, która jest bardzo blisko. Wykorzystuje ciemne kolory tła i jasne teksty. Grafika dostępna jest za darmo dla wszystkich sklepów w wersji SOTESHOP 8.
Jak założyć sklep internetowy -  kompleksowy poradnik.

Jak założyć sklep internetowy - kompleksowy poradnik.

28/10/2021
Jeśli jesteś właścicielem małej firmy lub chcesz rozpocząć działalność jako sprzedawca online, założenie sklepu internetowego może być dla Ciebie niezwykle opłacalne. W dobie rosnącego znaczenia e-commerce i coraz większej liczby zakupów dokonywanych przez internet, rynek jest bardzo konkurencyjny, ale jednocześnie pełen możliwości. W tym poradniku przedstawiamy kompleksowe wytyczne dotyczące założenia i prowadzenia sklepu internetowego, które pomogą Ci z sukcesem rozpocząć swoją przygodę z e-commerce.