Zmień ustawienia Google Analytics już teraz i zachowaj dane wykorzystywane w raportach i reklamie. Do 1 lipca 2023 r. nadal możesz gromadzić i analizować nowe dane w usługach Universal Analytics. Po 1 lipca 2023 r. przez co najmniej 6 miesięcy zachowasz dostęp w usłudze Universal Analytics do przetworzonych wcześniej danych.
Zmiana Universal Analytics na Google Analytics 4 (GA4) jest bardzo prosta, ale skutki braku tej zmiany mogą mieć poważne konsekwencje, szczególnie dla osób korzystających z reklam Google. Dowiedz się, jak aktywować Google Analytics 4 i jak sprawdzić, z jakiego systemu korzysta Twój sklep.
Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.
Google Analytics, najprościej ujmując, to system analizujący dane z naszej witryny takie jak: wizyty, konwersje, zachowania klientów, ścieżki zakupowe i wiele innych. Jest to narzędzie niezbędne dla każdej strony internetowej, a już na pewno nie może go zabraknąć w sklepie internetowym.
Dowiedz się, jak aktywować Google Analytics w SOTESHOP: Google Analytics
GA4 to nowy system Google, który zastąpi raporty i funkcje systemu Universal Analytics. W praktyce są to odzielne raporty, które w inny sposób zbierają dane. Po 1 lipca 2023 r. przez co najmniej 6 miesięcy zachowasz dostęp w usłudze Universal Analytics do przetworzonych wcześniej danych. Kolejnym etapem będzie usunięcie danych po stronie Google, dlatego bardzo ważne jest, żeby już teraz aktywować GA4.
Dowiedz się więcej na stronie Google: Rozwiązanie Universal Analytics zostanie wycofane
Aby sprawdzić, jaka wersja Google Analytics jest ustawiona w sklepie, należy w panelu wybrać Aplikacje->Google Analytics i sprawdzić kod w polu "Identyfikator pomiaru".
Jeśli w konfiguracji jest kod GA4, to sklep korzysta już z nowego systemu i nic więcej nie musimy robić.
Jeśli mamy kod Universal Analytics, to nie musimy zmieniać konfiguracji. W takim przypadku możemy aktywować GA4 bez zmiany kodu w sklepie po stronie Google Analytics i korzystać z obu wersji systemów raportów.
Jeśli korzystamy z wersji Univeral Analytics, to dobrym rozwiązaniem jest aktywowanie GA4 po stronie Google Analytics bez zmiany kodu. Dzięki temu będziemy mogli korzystać z obu wersji jednocześnie. Pozwoli to na płynną zmianę po pewnym czasie, kiedy system GA4 zgromadzi nowe dane.
Uwaga!
Nie na każdym koncie da się uruchomić obie wersje jednocześnie. W takiej sytuacji należy wprowadzić nowy kod GA4. Niezależnie od tej instrukcji, zalecane jest postępowanie zgodnie z aktualnymi sugestiami Google, które mogą się zmieniać w zależności od aktualnej wersji systemu
Jeśli zmienimy kod Google Analytics w sklepie z UA-XXXXXXX na G-XXXXXXX, system zacznie zbierać nowe dane w systemie GA4, a stary system nie będzie miał nowych danych.
Jeśli chcemy zachować ciągłość danych, lepszym rozwiązaniem jest uruchomienie obu wersji po stronie Google bez zmiany kody UA-XXXXXXX na G-XXXXXXX w sklepie.
Jeśli korzystamy z Universal Analytics, to po zalogowaniu pokaże nam komunikat informujący o nowej wersji. Wykonujemy kilka prostych sugerowanych kroków i gotowe. Poniżej przykładowe screeny z procesu aktywacji GA4.
Po zmianie na GA4 trzeba połączyc nowe statystyki z kontem reklamowym. W tym celu:
Jeśli konta Google Analytics i Google AdWords będą poprawnie połączone, informacja o tym pojawi się, zarówno po stronie Google AdWords (Tools/Linked Accounts), jak i w Google Analytics (w w/w sekcji Google ADS Links).
Reklamy Google AdWords i Google Analytics wymieniają między sobą dane, dlatego zmiana jest szczególnie ważna dla osób korzystających z reklam Google. Pamiętajmy, że reklamy Google wykorzystują dane zebrane na stronie i są one kluczowym elementem skuteczności reklamy.
Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.
Powiązane strony