Zwroty i reklamacje produktów

Obsługa zwrotów i reklamacji. Automatyzacja procesu obsługi dla klientów i sprzedawców. Organizacja procesu zwrotu i reklamacji dla sprzedawanych produktów Statusy zwrotów i reklamacji. Wyliczanie kwot zwrotów. Generowanie pliku PDF zawierającego informacje o zwrocie lub reklamacji. Możliwość wykluczania produktów ze zwrotów. Ograniczenie czasu zwrotu produktów. Edycja treści komunikatów towarzysząca procesowi zwrotów i reklamacji

Spis treści

W panelu administracyjnym wybierz AplikacjeZwroty produktów Ikona modułu Zwroty


Obsługa zwrotów i reklamacji

Lista zwrotów i reklamacji
  1. Przejdź do edycji wybranego wniosku, Edycja wsniosku o zwrot
  2. Zmień Status,
  3. Wpisz Notatki sprzedawcy,
  4. Naciśnij przycisk Zapisz.

Aktualny status wniosku klient może zobaczyć w podglądzie szczegółów wniosku, po zalogowaniu, w panelu klienta.

Podgląd wniosku w panelu klienta

Składanie rezygnacji przez klienta

Klient może złożyć wniosek, gdy status zamówienia został zmieniony na rodzaju zrealizowany.

Złożyć wniosek może tylko klient zalogowany.

  1. Zaloguj się na swoje konto w sklepie,
  2. Przejdź do panelu klienta → Zamówienia, Lista zamówień w panelu klienta
  3. Kliknij link Zwróć przy danym zamówieniu, Formularz rezygnacji
  4. W Typ zwrotu wybierz Rezygnacja,
  5. Zaznacz produkty które chcesz zwrócić i wybierz ich ilość,
  6. Uzupełnij/zmień Dane zwrotu,
  7. Kliknij przycisk Przejdź do podsumowania rezygnacji, Potwierdzenie rezygnacji
  8. Potwierdź wniosek klikając Wyślij rezygnację. Podsumowanie rezygnacji

Na e-mail klienta zostanie wysłane dodatkowe potwierdzenie otrzymania wniosku:

Wiadomość e-mail z potwierdzeniem rezygnacji

Składanie reklamacji przez klienta

Klient może złożyć wniosek, gdy status zamówienia został zmieniony na rodzaju zrealizowany.

Złożyć wniosek może tylko klient zalogowany.

  1. Zaloguj się na swoje konto w sklepie,
  2. Przejdź do panelu klienta → Zamówienia, Lista zamówień w panelu klienta
  3. Kliknij link Zwróć przy danym zamówieniu, Formularz reklamacji
  4. W Typ zwrotu wybierz Reklamacja,
  5. Zaznacz produkty które chcesz zareklamować i wybierz ich ilość,
  6. Uzupełnij/zmień Dane zwrotu,
  7. Kliknij przycisk Przejdź do podsumowania reklamacji, Potwierdzenie reklamacji
  8. Potwierdź wniosek klikając Wyślij reklamację. Podsumowanie reklamacji

Na e-mail klienta zostanie wysłane dodatkowe potwierdzenie otrzymania wniosku:

Wiadomość e-mail z potwierdzeniem reklamacji

Produkty bezzwrotne

Wykluczyć produkt z funkcjonalności zwrotów można w jego edycji podstawowej.

Przejdź do OfertaProdukty

  1. Przejdź do edycji wybranego produktu, Wykluczanie produkty z procedury zwrotu
  2. Zaznacz Produkt bezzwrotny,

    Produkt nie będzie podlegać procedurze zwrotu.

  3. Naciśnij przycisk Zapisz.

Konfiguracja

Przejdź do AplikacjeZwroty produktówKonfiguracja

  1. Zaznacz Włącz,
  2. Wpisz Czas na zwrot,

    Ilość dni, po których klient nie będzie mógł zwrócić produktu - liczona od momentu przejścia zamowienia w status rodzaju zrealizowany.

  3. Edytuj Teksty formularza,
    • Treść formularza,
    • Treść na stronie potwierdzenia,
    • Treść na stronie podsumowania,
  4. Naciśnij przycisk Zapisz.

Powiązane dokumentacje

SOTE YouTube

Bądź na bieżąco z nowościami programu SOTESHOP. Subskrybuj kanał SOTE na YouTube.

Polecane artykuły na blogu