Zobacz jak zmienić hasła do panelu serwera, panelu sklepu, bazy danych i poczty e-mail.
Przed wykonaniem poniższych czynności, zaktualizuj sklep SOTESHOP do najnowszej wersji według instrukcji aktualizacji.
Poniższa instrukcja dotyczy zmiany hasła w panelu serwera hostingu SOTE. Na innych hostingach procedura zmiany hasła może wyglądać inaczej.
Do panelu Direct Admin można przejść dopisując do domeny sklepu :2222
(lub :2223
).
Przykładowo dla sklepu https://shop.example.com
adres panelu serwera to https://shop.example.com:2222
Uwaga: po zmianie hasła do bazy danych sklep będzie niedostepny dopóki nie zostanie wykonana rekonfiguracja połączenia z bazą.
Poniższa instrukcja dotyczy zmiany hasła do bazy danych w panelu serwera hostingu SOTE. Na innych hostingach procedura zmiany hasła do bazy danych może wyglądać inaczej.
Po zmianie wyświetlą się dane dostępowe do bazy danych, które będą niezbędne do rekonfiguracji połączenia sklepu z bazą danych.
Do panelu aktualizacji można przejść bezpośrednio, bez dostępu do panelu administracyjnym, dopisując do domeny sklepu /update.php
.
Przykładowo dla sklepu https://shop.example.com
adres panelu aktualizacji to https://shop.example.com/update.php
Zazwyczaj jest to localhost
Po zmianie sklep nie będzie mógł wysyłać wiadomości e-mail do klientów dopóki nie zostanie wykonana aktualizacja hasła do domyślnej skrzynki e-mail.
Po zapisaniu nastąpi wylogowanie z panelu. Zalogować będzie się można od teraz nowym hasłem.
Sprawdź czy na liście administratorów sklepu nie znajdują się konta administratorów, z których nie wiesz kto korzysta. Takich administratorów najbezpieczniej jest usunąć.
Poniższa instrukcja dotyczy tylko aktualizacji hasła po stronie sklepu. Zmianę hasła należy wykonać po stronie serwera poczty
Jeżeli dane dostępowe do skrzynki pocztowej są prawidłowe, pojawi się zielony komunikat o zapisaniu konfiguracji i wysłaniu wiadomości weryfikacyjnej.