Skonfiguruj skrzynkę pocztową w swoim sklepie, tak aby sklep wysyłał wiadomości. Sprawdź jak dodać serwer SMTP i konto pocztowe. Dowiedz się jak zmienić teksty w e-mailach wysyłanych przez sklep oraz jak zmienić wygląd szablonu e-mail.
W panelu administracyjnym wybierz Aplikacje → Obsługa poczty
Wybierz Serwery pocztowe
Skontaktuj się z administratorem serwera, w celu ustalenia poprawniej konfiguracji Twojego serwera poczty SMTP.
Jeżeli konfigurujesz konto pocztowe Gmail - zobacz, jak poprawnie skonfigurować konto Gmail w sklepie
Wybierz Konta pocztowe
Będzie wyświetlana jako nadawca zamiast adresu e-mail.
Login do konfigurowanego konta e-mail. Najczęściej jest to adres e-mail.
Hasło do konfigurowanego konta e-mail.
Konto będzie głównym kontem pocztowym sklepu. Obsługa zamówień, recenzji, klientów itp.
Z tego konta będą wysyłane wiadomości newsletter do klientów sklepu.
Po poprawnej konfiguracji pojawi się informacja:
Twoje zmiany zostały zapisane - odbierz e-mail weryfikacyjny wysłany na adres "e-mail"
Wybierz Teksty w mailach
Wybierz Szablon
Od 30 maja 2022 Google wyłączyło możliwość wysyłania wiadomości e-mail z zewnętrznych aplikacji takich jak sklepy intenetowe, co oznacza, że aktualnie nie ma możliwości skonfigurowania poczty Gmail w sklepie SOTESHOP. Zalecamy założenie skrzynki pocztowej na domenie (na serwerze sklepu). Instrukcja dla hostingu SOTE
Przejdź do Aplikacje → Obsługa poczty → Serwery pocztowe
W przypadku serwera pocztowego Office365, może być konieczne włączenie prostego uwierzytelniania SMTP na skrzynce skonfigurowanej w sklepie.
Oficjalna dokumentacja Microsoft (angielski)
Instrukcja od Home.pl (polski)