Każdy aktualny sklep jest zabezpieczony weryfikacją dwuetapową. Jeżeli sklep wykryje logowanie do panelu z nieznanej lokalizacji, wyśle na twój adres e-mail wiadomość z kodem weryfikacyjnym.
Uwaga!
Przy aktualizacji sklepu trzeba upewnić się, że pobrane są wszystkie pakiety. Przy niektórych aktualizacjach (np. autoryzacji dwuetapowej) wymagane jest ponowne pobranie dodatkowych pakietów i wykonanie kolejnej aktualizacji.
Brak tego kroku może powodować problemy z logowaniem. W takiej sytuacji należy przejść bezpośrednio do panelu aktualizacji (example.com/update.php) i dokończyć aktualizację sklepu.
Pozwoli to na zweryfikowanie twojej lokalizacji.
Jest to druga część aktualizacji.
Jeżeli w twoim sklepie jest więcej administratorów, to po aktualiacji należy zmienić tym administratorom hasło. Tylko po zmianie hasła będą oni mogli zalogować się do panelu sklepu.
Po zakończeniu aktualizacji sklepu do najnowszej wersji, wyświetli się okno z 3 kodami zapasowymi.
Zapisz je w bezpiecznym miejscu. Są one niezbędne tylko w przypadku braku dostępu do skrzynki e-mail, która jest loginem twojego administratora. W tym przypadku kod weryfikacyjny przy logowaniu nie będzie mógł przyjść na skrzynkę e-mail.
Jeżeli login twojego administratora to poprawny adres e-mail, nie używaj ich.
Po zalogowaniu się za pomocą tego kodu, należy zmienić login swojego administratora na taki, który jest aktywnym adresem e-mail. Tylko w ten sposób można otrzymać kod weryfikacyjny przy logowaniu z niezweryfikowanej lokalizacji.
Login administratora zmienisz w jego edycji w Aplikacje → Administratorzy.
Kody zapasowe są jednorazowe.
Weryfikacja dwuetapowa jest wyłączona w przypadku braku skonfigurowanej w sklepie skrzynki pocztowej.
Jeśli skrzynka email jest skonfigurowana w sklepie poprawnie, to nie ma możliwości wyłączenia weryfikacji dwuetapowej.
W przypadku braku dostępu do tej skrzynki e-mail, skorzystaj z kodu zapasowego.
W przypadku wpisania zbyt wiele razy nieprawidłowego kodu, lokalizacja zostanie zablokowana na 30 minut.
Poprzez lokalizację sklep rozumie adres IP, system operacyjny i przeglądarkę. Jeżeli jeden z tych elementów ulegnie zmianie, będzie potrzeba ponownej weryfikacji dwuetapowej.
Do działania tej metody weryfikacji niezbędna jest biblioteka Imagick zainstalowana na serwerze. W razie jej braku, przy próbie konfiguracji wyświetli się informujący o tym komunikat. W takim przypadku nalezy skontaktować się z pomocą techniczną hostingu.
Domyślnie włączona jest weryfikacja za pomocą e-mail.
Przykładowe aplikacje: Google Authenticator, Microsoft Authenticator, Bitwarden Authenticator, Twilio Authy Authenticator
Kod w aplikacji wyświetla się przez 30 sekund, ale ważny jest 1 minutę. Dlatego można wpisać kod kilka sekund po jego zniknięciu z aplikacji.
W przypadku wpisania zbyt wiele razy nieprawidłowego kodu, lokalizacja zostanie zablokowana na 30 minut.
Poprzez lokalizację sklep rozumie adres IP, system operacyjny i przeglądarkę. Jeżeli jeden z tych elementów ulegnie zmianie, będzie potrzeba ponownej weryfikacji dwuetapowej.