Ustaw meta tagi na stronie sklepu, zweryfikuj własność sklepu dla wyszukiwarek, wygeneruj mapę serwisu dla Google. Dowiedz się jak przekierować nieaktywną stronę na właściwą oraz jak wygenerować linki dla wszystkich swoich produktów lub kategorii.
Ważne, aby w sklepie była ustawiona główna domena → Ustawienie głównej domeny
W panelu administracyjnym wybierz Aplikacje → Pozycjonowanie
Wybierz Meta tagi
Tekst pojawi się w nagłówku strony sklepu. Tytuł pojawi się w wynikach wyszukiwania Google. Jest to najważniejszy tag. Maksymalna szerokość tytułu to 512 pikseli.
Wyszukiwarka bierze go pod uwagę prezentując opis przy linku do strony. Tekst nie zawsze pojawia się jako opis w wynikach wyszukiwania. Google pobiera także opis na podstawie treści strony, w zależności od zadanego słowa kluczowego. Opis nie powinien przekraczać 156 znaków.
Oddzielone przecinkami słowa i wyrażenia związane ze sklepem internetowym.
Skorzystaj z narzędzia Meta tagi: Podgląd strony w Google, w celu sprawdzenia wprowadzonych tekstów.
Meta tagi dla oferty sklepu są generowane automatycznie np. dla produktu na podstawie nazwy np. produktu i opisu. Można jednak zdefiniować strukturę tytułu swojej strony, dodając słowa kluczowe przed lub po nazwie oznaczonej znakiem {NAME}.
Dla poszczególnych części oferty można meta tagi zdefiniować indywidualne.
Zobacz dokumentację produktów.
Zobacz dokumentację kategorii.
Zobacz dokumentację producentów.
Zobacz dokumentację grup produktów.
Zobacz dokumentację stron WWW.
Zobacz dokumentację bloga.
Wybierz Weryfikacja wyszukiwarek
Najczęstsza metoda udowodnienia wyszukiwarkom, że jesteśmy właścicielami danej witryny, jest oparta na pliku. Dana wyszukiwarka w swoich narzędziach udostępnia plik, który można pobrać, po naszej stronie musimy wrzucić go do sklepu
https://search.google.com/search-console/
https://www.bing.com/toolbox/webmaster/
https://webmaster.yandex.com/
Meta tag znajdziesz w Google Search Console.
Wybierz Mapa witryn dla Google
Domena linków w witrynie zależny jest od domeny, którą aktualnie używamy w panelu administracyjnym.
http://www.shop.example.com/sitemap_pl.xml
Wybierz Edycja pliku robots.txt
Jeśli chcesz przywrócić oryginalny plik robots.txt, naciśnij przycisk Przywróć oryginalny plik
Linki do stron sklepu, które były w sieci używane na innych stronach można odczytać w Google Search Console
Przekieruj stare linki 404, używając przekierowania 301 na podobną stronę z aktualną ofertą.
Załóżmy, że stary link to produkt http://www.shop.example.com/welniany-sweter.html
/welniany-sweter.html http://www.shop.example.com/welniany-sweter-zielony.html
/welniany-sweter.html http://www.shop.example.com/category/swetry
Można użyć *, aby przekierować podobne linki np.
*sweter http://www.shop.example.com/category/swetry
Przekieruje wszystkie adresy linków ze słowem sweter na kategorię swetry:
http://www.shop.example.com/sweter-welniany.html
http://www.shop.example.com/category/sweter-welniany.html
http://www.shop.example.com/moj-sweter
Przekierowanie działa, jeśli strony w ofercie sklepu nie ma.
Przy wpisaniu w moduł istniejącej strony, pokazywana jest oferta sklepu.
Im wyżej wpisany adres w polu, tym większy jest priorytet przekierowania.
Wybierz Generuj linki SEO
System przejdzie przez np. wszystkie produkty i wygeneruje linki do produktu z aktualnej nazwy w danej wersji językowej.
Wybierz Konfiguracja
Każdy adres strony podawaj w osobnej linii.
Zaznaczenie tej opcji sprawi, że sklep nie będzie indeksowany przez wyszukiwarki np. Google.